tanforum - Re: [Tf] Re: kerettanterv

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Re: kerettanterv

  • From: "Fodor Zsolt" <fodor AT gyakg.u-szeged.hu>
  • To: "A TANFORUM tukrozese" <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Tf] Re: kerettanterv
  • Date: Fri Apr 14 00:03:23 2000

Tisztelt Kollegak!

> Ez a kerdes altalanosan is erdekes.
> Konkretan pedig: mi a velemenye errol mas szakosoknak?
> (Eddig - ha jol erzekeltem - a tamogatok informatika szakosok.)

Hasonlot en is kerdeztem (marmint, hogy hany megnyilvanulo volt
e temaban). A kerettantervet tamogato real-targyakat tanito
kollegaval meg nem talalkoztam. Belepillantva a sulinetes
levelezolistak archivumaba, hat altalaban ott sem jelentos a
forgalom. Azt hiszem az megfigyelheto volt, hogy a sulineten
letrehozott informatika-tanari lista megindulasat kovetoen
jelentosen visszaesett a tanforum forgalma... Tehat elkepzelheto,
hogy az aktivak tobbsege informatika szakos. A tobbi egyetert a
biralattal es nem szol? Vagy nem ert egyet a biralattal es nem mer
szolni? Legalabb egy olyan levelet irhatna mindenki, hogy
tamogatom a kerettantervet / nem tamogatom a kerettantervet. Ez
ugyan semmit nem jelentene, de legalabb realisabban lehet
onertekelest tartani. Azaz tenyleg csak az informatika szakosok
elegedetlenek?

> - diakok tudasanak romlasa (ez kulon tema lehetne!!)

Legyen! A szubjektiv erzesen kivul (a mult folyamatosan szepul),
van-e valami objektiv meres?

> - az oktatasi rendszer lassan mozdulo jellege (errol is ertekezhetunk, ha
> kell)

Azt hiszem ez elegge halott tema lehet, bar lehet, hogy rosszul
gondolom.

> NAT-csapat: Az alapbizottsag (Fobizottsag) alapvetoen uj, bar van benne
> regi ember is. A kidolgozok szelesebb koret tekintve - tudomasom szerint -
> kiegyensulyozotabb a kep:uj es regi emberek egyarant dolgoznak a
> bizottsagokban.

Nem a tantargyi bizottsagokra gondoltam.

Az _otlet_ kiagyaloira. A tantargyi bizottsagok a szamukra
meghatarozott jatekteren nyilvan igyekeztek a legtobbet kihozni a
helyzetbol. Ez erkolcsi kotelesseguk, de ha azt mondjuk hogy
onos erdek, akkor sem mondtunk rosszat, hiszen ki dolgozna
maga ellen.

Tisztelettel: Fodor Zsolt