tanforum - RE: [Tf] Re: kerettanterv

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

RE: [Tf] Re: kerettanterv

  • From: "Fodor Zsolt" <fodor AT gyakg.u-szeged.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: RE: [Tf] Re: kerettanterv
  • Date: Thu Apr 13 19:26:11 2000

Tisztelt Kollegak!

> Alternativa? Van. Vegyuk a szeptember elsejet! Annal nagyobb
> figyelemfelkeltesi lehetoseget nem tudok elkepzelni. Amikor ott
> "tolonganak" a gyerekek az iskola kapujaban, nem hiszem, hogy ne lenne
> olyan csalad, aki nem venne eszre.

Ah, ennek nincs ertelme. Nem vagyok jogasz, ezert csak
kerdezek: van-e elegseges szolgaltatasra valo kotelezettseg? Azaz
legalabb a gyereket meg kell orizni. Ugy sejtem, hogy ez bizonyos
eletkor alatt kell legyen. Ha a gyereket megorzik, a szulonek
mindegy, hogy szeptermber elso vagy tizedik napjan kezdunk el
tanitani... A gyerekek meg egyenesen a szunet
meghosszabbitasanak tekintenek. Egy sikertelen megmozdulas
pedig hosszu idore komolytalanna tenne minden hasonlo
kezdemenyezest.

Igazan hatasosan ilyen modon a bolcsodek, ovodak, also tagozat
munkatarsainak sztrajkja lehetne, ha _egyaltalan nem_ fogadnak a
gyerekeket. Hasonlo kozepiskolaban... ugyan mar...

Ha nincs erettsegi, hat igen. Az fa'j. Nem lehet felvetelizni Borul az
egyetemek felveteliztetese. Borul rengeteg csalad nyari programja,
es meg
ki tudja mi. Hat igen... El tudom kepzelni, hogy ez hasznalna.
Kolonosen
azert, mert itt nem a fizetesemeles a cel, hanem egy eszement,
szamos
onellentmondast tartalmazo indoklassal megtamogatott tervet
szeretnenk
megtorpedozni. Az mas kerdes, hogy mennyien. Tenyleg,
szamolja valaki,
hogy e targyban hanyan nyilvanultunk meg?

<elmelkedes >
Nem lattam felmereseket, de az biztos, hogy a diakok tudasa
romlott az utobbi 10 evben. Vajon miert? Hulyebb gyerekek
szuletnek? Nem hiszem, de lehet.

Amikor elso napos egyetemistakent egy idos ur beszelt nekunk a
"mai" diakokrol, mely szerint kollegai panaszkodtak, a felvetelizok
gyenge tudasara, azt valaszolta: "Ne feledjetek, oket mar azok
tanitotta'k, akiket mi tanitottunk."

Szerintem ez nagy igazsag, igen jol kifejezi, hogy barmit teszunk
az oktatassal, akar jot, akar rosszat, a hatas altalaban evtizedes
kesessel jelentkezik. A meggondolatlan, hatasaiban fel nem mert
valtoztatasokkal egy egesz generaciot tonkre lehet tenni. Igen. ES
JOVATEHETETLENUL! Ez nem ugy megy, hogy amit ket evig
elmulasztottunk azt kovetkezo evben egyszeruen potoljuk.

Az a borzaszto az egeszben, hogy konnyen elkepzelheto, akik a
kerettanterv _otletet_ kitalaltak, mint szakmailag alkalmatlanokat
kisoprik poziciojukbol mire az elso kerettanterves diakok
erettsegiznek. Persze az is lehet, de az me'g borzasztobb, hogy
maradnak a helyukon, s egy masik koncepcion dolgoznak eppen.

Vajon mit csinalnak a NAT koncepciojanak kidolgozoi? Vannak
kozos emberek, nincsenek? (Tudom, hogy nem magat a NAT-ot
valtja fel a kerettanterv, de a kerettantervhez a NAT-ot modositani
kell.)
</elmelkedes>

Tisztelettel: Fodor Zsolt