tanforum - Re: Kerettantervek velemenyezese

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: Kerettantervek velemenyezese

  • From: "Dorozsmai Karoly" <kdorozs AT fay-bp.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: Kerettantervek velemenyezese
  • Date: Thu Oct 7 08:06:51 1999

Udvozletem!

> Lehet, hogy itt a megoldas a fizetesi gondjainkra...?

Most en hianyaolom a szmajlit ... :-)
Az ugyanis szerintem eleg fura, hogy a tanar tanitgat(na) oktatasi
idoben kozalkalmazotti berert, majd -- ugyanazt a gyereket! --
kulonora kereteben a delelott le nem adott anyaggal is kikepzi,
persze most mar verseny-szfera kompatibilis oradijert...

... ha ez igy lesz, a "tanar" szakmanevet akar "orvos"-ra is lehetne
valtoztatni... :-))) (Remelem, orvos nem ovassa -- elobb-utobb mind
a karmaik kozze kerulunk :-))

> De nem megmutatni a
> gyerekeknek, hogy a gepet programozni is lehet, nemcsak
> hasznalni, nagy bun lenne.

Aha... De akkor had akadekoskodjam: az alkalmazasok
_alapszintu_ (ertsd: egyaltalan valamire jo) hasznaltatasanak
megtanitasa (es gyakoroltatasa -- enelkul ugyanis halott ugy!)
mellett hogyan fer bele heti KETTO oraba az algoritmizalas? (A
hetiy EGYbe meg az alkalmazasokat is redukalni kell majd.) Mert
a programozas algoritmizalas enelkul IMO tobbet art mint hasznal.
Azt hiteti el a gyerekkel, par programutasitas egymas melle
irasaval (es a gondolkodas messzemeno mellozesevel) mar ert is a
dolgohoz... IMO ez az az eset, amikor a felmulvetseg artalmasabb
a muveletlensegnel...

> na de az elv... :-)

... az szep dolog, de becsengetestol kicsengetesig gyakorlatilag
kell valahogyan megelni az osztalyban :-)))

> Hardver: ma tanitottam az egerpucolast. Nem kell
> a bekapcsolashoz. Hivjon majd a gyerek szerelot, vagy dobja ki az
> egeret, mert bizonytalankodik, es o meg nem tudja, hogy csak
> koszos? Ha nem tanitunk HW-t, hogy fog tudni gepet venni maganak?

OK, ez lenyeges felvetes, de azt hiszem, elege mertektartoknak
kell lennunk... A mienk autos iskola, de remelem, nem csak ezert
tunik szamomra az analogia kezzelfekvonek: aki kinyitva a kocsija
motorhazat (es nem 20
eves, vagy annal regebbi a kocsi) _mindenrol_ tudja ott, hogy
micsoda? Ha igen, akkor az illeto feltehetoen autos
szakember... A tobbieknek az, amit ott lat, eleg zagyva dolog.
Azert persze meg vasarol a tobbseg (aki teheti) autot, pedig
alaposan nem ert a muszaki reszehez... Meg uzemelteti is,
igaz, akarmi baja van: goto szerelo... :-( Ez, vagy ez lesz a
helyzet az informatikaval. Mar ma is joval tobben hasznaljak,
mint ahanyan mk. a hardverhez ertenek... Ez a hardver tanitasa
ellen szol... Mindamellett egy muszaki szakkozepben a
hardverrol nem beszelni szerintem nagyon fontos motivacios
lehetoseg kihagyasat jelenti... Ez meg mellette.... Jo moka
lesz ezt heti egy oraban megtenni... (Mondjuk negy-ot evig
csinaltam, nem lesz szokatlan. De azert visszalepes...)

Fodor Zsolt irta:

> De szorszalhasogato vagy! :-) Eddig azert el lehetett mondani egy
> csomo mindent, mert belefert az idobe. Mi van abban a nyomtatoban,
> miert kopi a tintat, a monitoron hogyan jelenik meg a kep... Erre
> en sajnalnam az idot.

Hat, azt hiszem, ez a celcsoport (gimi) miatt lehetett igy...
Ismetlem, en meg -- muszaki szakkozep -- a hardvert nem
tudtam es nem akartam soha sem kihagyni... Legalabb
fogalmuk legyen arrol, mi is lehet a dobozban... :-))

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly

kdorozs AT ax.hu