tanforum - Re: Kerettantervek velemenyezese

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: Kerettantervek velemenyezese

  • From: "Fodor Zsolt" <Fodor AT gyakg.u-szeged.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: Kerettantervek velemenyezese
  • Date: Tue Oct 5 11:45:34 1999

Tisztelt Kollegak!

> Mivel ez nem csak a szamtechtanarok listaja, elmondom azt is, hogy
> nagyjabol az a kollegaim velemenye, hogy ha csokkentik az
> oraszamokat, akkor azt csak ugy lehetne erdemben velemenyezni, ha
> a megtanitando anyagot is melle tennek. Az hogy ugyanazt tanitsuk
> meg kevesebb oraszamban nyilvan keptelenseg.

Mellesleg mar nem egy helyrol hallottam, hogy az is szoba kerult,
hogy egyaltalan ne legyen oraszama tantargyi keretben, hanem
csak modulkent. Lehet, persze hozzatenni, csak kerdes, hol
szavazzak meg a szabad 3 orabol az egyiket az informatikanak.

Ha hallottatok vasarnap ejjel (MTV1) a Pokornit, akkor lattatok,
hogy a gyerek terhelesenek csokkentesevel ervelnek. Szerintem
ha errol az oldalrol fogjuk meg, akkor sok szulo maskepp
gondolkodik. Azt latja, hogy csokkent a nyelvi orak szama,
kevesebb az informatika, azt sem tanitjak meg, ujabb kulonorara,
tanfolyamra kuldi a gyereket. Az elsodleges celnak a koltsegek
csokkenteset erzem, azaz kevesebb orahoz, kevesebb tanar,
kevesebbe kerul. (Hiszen maximaltak a gyerek oraszamat 30-ra!)

> Visszaterve az informatikara, a NAT (nem tul magas)
> kovetelmenyrendszeret szerintem nem lehet heti egy oraban elerni.

Szerintem felejtsuk el az algoritmizalast, programozast 9-10.
osztalyos szinten, es hardverbol is csak annyit tanitsunk, amennyi
a bekapcsolashoz kell. Tehat maradnak az alkalmazasok.

Tisztelettel: Fodor Zsolt

----
Fodor Zsolt # Szeged # JATE Sagvari Endre Gyakorlo Gimnazium
MhTel: (62)454-000/3371 # Level: 6701 Szeged Pf. 580.