tanforum - Re: Kerettantervek velemenyezese

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: Kerettantervek velemenyezese

  • From: "Fodor Zsolt" <Fodor AT gyakg.u-szeged.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: Kerettantervek velemenyezese
  • Date: Tue Oct 5 18:13:55 1999

Tisztelt Kollegak!

> Messzemenoen nem ertek egyet. En ugyan a masik vegletet
> tanultam a nyolcvanas evek elso feleben - sztech = BASIC
> programozas -, az ma mar nem tarthato. De nem megmutatni a
> gyerekeknek, hogy a gepet programozni is lehet, nemcsak
> hasznalni, nagy bun lenne.

Meg lehet mutatni. De valahol a 9. osztaly alatt nincs valami
LOGO? Ahhoz, hogy ertelme is legyen mondjuk Pascal nyelven
programot irni, kell egy kis algoritmizalas, ha mar csinaljuk akkor
szamon is kell kerni, mert jegy az kell, tehat egyutt kb. 15 ora.
(Ekkor meg nem mondtam sokat, mert szerintem 20-24 ora azert
jo erre a temakorre!) Eddig a 9-10. osztaly 140 orajabol jutott erre,
de a 70 orabol en bizony nem aldozoknek ra. Inkabb szakkoron, de
ott az erdeklodoknek es evi kb. 50 oraban.

> (En is elkovetem, mert nem minden
> osztalyban van ra idom a fontos alkalmazasoktol, na de az elv... :-)

En me'g sohasem hagytam ki. :-)

> Ha tehetem, azert tanitom.) Hardver: ma tanitottam az
> egerpucolast. Nem kell a bekapcsolashoz. Hivjon majd a gyerek
> szerelot, vagy dobja ki az egeret, mert bizonytalankodik, es o meg
> nem tudja, hogy csak koszos?

De szorszalhasogato vagy! :-) Eddig azert el lehetett mondani egy
csomo mindent, mert belefert az idobe. Mi van abban a
nyomtatoban, miert kopi a tintat, a monitoron hogyan jelenik meg a
kep... Erre en sajnalnam az idot.

> Ha nem tanitunk HW-t, hogy fog tudni gepet venni maganak?

Szerintem ez ma nem kulcskerdes. Gondolj bele, hogy egy altalad
kepzett felhasznalo miben tud donteni?
Milyen alaplap keruljon bele? Milyen processzor? Ha jovore vesz,
mert iden nincs ra penz, milyen processzort kerjen? Jobb-e az
ASUS videokartyat valasztani, vagy maradjon S3-nal? 32 MB
memoria eleg-e? Daewoo monitort vegyen vagy Belineat? Te tudsz
donteni? Szoval a legjobb tanacs, fogjon meg egy vajtfulut, akiben
megbizik, es higgyen neki! A monitort, egeret, billentyuzetet meg
probalja ki. A magam reszerol nem tudok jobb tanacsot adni.

Tisztelettel: Fodor Zsolt

----
Fodor Zsolt # Szeged # JATE Sagvari Endre Gyakorlo Gimnazium
MhTel: (62)454-000/3371 # Level: 6701 Szeged Pf. 580.