fizinfo - [Fizinfo] mi a kerdes?

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] mi a kerdes?

  • From: János Nuspl <nuspl AT konkoly.hu>
  • To: fizinfo <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] mi a kerdes?
  • Date: Sat, 29 Oct 2022 18:45:51 +0200 (CEST)
  • Dkim-filter: OpenDKIM Filter v2.10.3 mail.csfk.org 7F6873062CEC

Kedves Mindenki!
Szókratész 2400 évvel ezelőtt (Platon szavaival) durván azt mondta:
'Nem akarok egy olyan államban élni, ahol hülyék irányítanak.' - és megitta a
méreg poharat.
Nem akarunk meghalni azért, mert hülyék az államot vezetők, ez talán világos.
Minden értelmes vita, ami itt elindult, megállt egyetlen ellenvetésnél: 'Ne
politizáljunk'. (A közösség minden ügye politika.)
/A bölcsészeket lenézzük, mert nem értik a természettudományt. Rosszabb, ha
egy racionálisan gondolkodó 'fizikus' semmit nem ért a
társadalomtudományokból./
Csányi Vilmos könyveit, gondalatait tudom javasolni mindenkinek, aki egy
ilyen kijelentésnél ledermed.
A közösség kultúrájának átadása alapvető minden közösségben. A mi
rendszerünkben ez úgy néz ki, hogy tanárokat képzünk, akik diákokat, akik
később tanárok lesznek.
Jól működik ez a rendszer? Nem. Hol a probléma?
Ha bevezetünk egy komlex természettudományi képzést, akkor erre felkészített
tanárok kellenek. Megtörtént ez? Nem.
Van elég tanár? Nincs.
Itt szól bele a politika kívülről: alacsony képzettségű emberek kellenek,
mert az olcsó munkaerő biztosítja azt, hogy én Jaguárral járhassak. (Parragh
László - közszereplő)
Ez a jó válasz? Parragh megfogalmazta a politikai elvárást: alulképzett,
olcsó munkaerővel lesznek ők gazdagok.
Ez nem a mi problémánk. Hogyan lehet megvalósítani egy jó elképzelést -
komplex természettudományi képzés - ha nincsnek ehhez tanárok?
Hogyan lehet emelni a társadalom tudás színvonalát ehhez?
Szerintem a ELFT kérdésének ennek kell lenni. Tanárok kellenek, jól
felkészültek, akik normálisan tudnak élni.
A társadalom közös elvárása a közös jóllét (nem egyesek 'jó léte'), ehhez
kellene mindent igazítani.
- jános