fizinfo - [Fizinfo] szolidaritas

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] szolidaritas

  • From: Gyula Dávid <dgy4242 AT gmail.com>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] szolidaritas
  • Date: Fri, 28 Oct 2022 20:45:16 +0200

Kedves kollégák,

miközben mi itt a politikamentességről és az ELFT elnökségének langyos
nyilatkozatáról csevegünk (a langyosokat amúgy kiköpi az Úr), újabb
szolidaritásra szoruló réteg bukkant fel.

A kormány néhány napja kézi irányítás alá vette a Nemzeti Közszolgálati
Egyetemet, a kutatói és oktatói kinevezéseket ezentúl közvetlenül Orbán
Balázs "politikai igazgató" hagyja jóvá.

Vajon ez tisztán politikai ügy, esetleg vannak szakmai vonatkozásai is? Nem
sérti ez az NKE-n dolgozó kollégák szakmai szuverenitását, nem kérdőjelezi
meg szakmai munkájuk hitelességét?

Mit tehetnek a fizikus és más szakmai szervezetek, ha szolidárisak
szeretnének lenni a szuverenitásukban megtámadott kollégákkal? Esetleg egy
újabb langyos nyilatkozat, néhány hónap múlva?

Nem olvastam még reakciót, nem tudom, mit szólnak ehhez az intézkedéshez az
NKE dolgozói, kutatói, tanárai, tanszékvezetői. Kíváncsi lennék a
véleményükre.

Nincs itt valaki az NKE-ről?

dgy