fizinfo - Re: [Fizinfo] Fwd: Szolidaritási nyilatkozat

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Fwd: Szolidaritási nyilatkozat

  • From: Ormos Pal <ormos.pal AT brc.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Fwd: Szolidaritási nyilatkozat
  • Date: Tue, 18 Oct 2022 16:19:44 +0200

Kedves Kollégák!

A közoktatást illető jelenlegi helyzetben - függetlenül a dokumentált támogatói névsoroktól - látszik, a fizikus társadalomban komoly igény van az ELFT Elnökség megnyilvánulására. Mindannyiunk előtt nyilvánvaló, hogy a tanárok (köztük természetesen a fizikatanárok) helyzetének lényeges és gyors javítására van szükség, ezt követeli az oktatási rendszer stabilitása, illetve az ország jövője. Ami az ELFT megnyilvánulását illeti, tudomául kell venni a következőket:
A Társulatunk tudományos társulat, működésünket Alapszabály szabályozza (a jelenlegit 2019-ben fogadtuk el). A jelen ügyben releváns részek, melyek az esetlegesen teendő nyilatkozatunkat szabályozzák, a következők:
1. Az ELFT alapszabálya Általános rendelkezései 2. paragrafusának 2. bekezdése így szól: „A Társulat közvetlen politikai tevékenységet nem folytat, politikai pártoktól független, azoknak anyagi támogatást nem nyújt. ...... A Társulat sem munkaadói, sem munkavállalói érdekképviseleti tevékenységet nem folytat.”
2. Ugyanakkor a Társulat céljai, feladatai” pont 4. paragrafus 2/f pontja a következő célt is kijelöli: „a fizikus és fizikatanári hivatás és munka társadalmi megbecsülésének előmozdítása.”

Az ELFT szolidaritási nyilatkozata meg kell feleljen e kritériumoknak. Ebből következően – függetlenül a tagok egyéni véleményétől – nyilatkozatunk nem lehet direkt pl. a magasabb bérek követelésének tekintetében. Viszont kijelenthetjük, hogy az tanárok helyzete, társadalmi megecsülésük (és ennek számos komponense van) döntő jelentőségű az ország jövője szempontjából, és az erre meghatározó befolyással bíró vezetésnek ezt figyelembe kell vennie, az ügyet megillető fontossággal kell kezelnie.

Ilyen tartalmú „szolidaritási nyilatkozatot” lehetségesnek tartok. Jelenleg az EFFT Elnökségében tárgyaljuk az ügyet, pár napon belül eldöntjük a továbbiakat.
Üdvözlettel: Ormos Pál, az ELFT elnöke

Quoting Janos Asboth <asboth.janos AT ttk.bme.hu>:

| Az ELFT adoszama (ide kerjuk az SZJA 1 szazalekat!): 19815644-2-43 |

Fogalmazok épp egy google forms-t, körbeküldöm mindjárt. Ez egy egyszerű
eszköz arra, hogy összegyűjtse azon ELFT tagoknak a véleményét, akik ilyen
állásfoglalást sürgetnek.

Üdv,
Asbóth János

On Tue, Oct 18, 2022 at 1:56 PM Horváth István <Horvath.Istvan AT uni-nke.hu>