fizinfo - Re: [Fizinfo] Fwd: Szolidaritási nyilatkozat

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Fwd: Szolidaritási nyilatkozat

  • From: Janos Asboth <asboth.janos AT ttk.bme.hu>
  • To: "fizinfo AT lists.kfki.hu" <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Fizinfo] Fwd: Szolidaritási nyilatkozat
  • Date: Tue, 18 Oct 2022 14:43:13 +0200
  • Arc-authentication-results: i=1; mx.microsoft.com 1; spf=pass smtp.mailfrom=ttk.bme.hu; dmarc=pass action=none header.from=ttk.bme.hu; dkim=pass header.d=ttk.bme.hu; arc=none
  • Arc-message-signature: i=1; a=rsa-sha256; c=relaxed/relaxed; d=microsoft.com; s=arcselector9901; h=From:Date:Subject:Message-ID:Content-Type:MIME-Version:X-MS-Exchange-AntiSpam-MessageData-ChunkCount:X-MS-Exchange-AntiSpam-MessageData-0:X-MS-Exchange-AntiSpam-MessageData-1; bh=ZlnmN0nLY3guv1cPSn1rRwAW1tEZXHN+AZD7NZIIfRI=; b=LiumEM2UJuVtq+QaVhTKTOun2jlffjjvG59UD4x7ai4MBsVh8IpqI5/LJ7UyzJsAJjzwhb06lyPZinSZK3C4SXBEKc1n8Yzzl4C1h0ZdChrknS+pzUsj73y4w55kc6Af61ckLQeLWt0bq0cmU8nonEFdjfy/m+fJGb3uWk75vN7Cr9/JHAMBZKbDoFg8GCNvukiz/RXu9+mFUFOJMrofcF1iv7ElVm4scnd2hUjZKdkQSNlZWiGs9RbpulyufGXU9GvXhHLBZBvUEUMdiWdU7qacEj91SNaCTL5FzpWvvbWvdvabgFHi89MaAnKN6SoyaHg8pYPYJLD8QUyiEIlegA==
  • Arc-seal: i=1; a=rsa-sha256; s=arcselector9901; d=microsoft.com; cv=none; b=fhFTHDi52LIGBgaTTLmLbOHLBhKz7Zj+hSC5C/UWCkrIPQ37vFZDdH/0TT1r/3Qi6w8F2iUxHLXD84IrZa9cwJ+usHaej7xgda0lbwvlFLmgGo730ht2qtJdnfV2qlS/o8g/7aMTrMXzUDBztkWoCxsQpquVzlODwlPoJ20HWWsujPwT/9sglj19oC2fNa58htwGd1YYvsEWreRIdRv7nEirplYppgrj5M3MnWcR3gH/vM0ifLOMXnq+52v8Wsc7jGhHKeuHghBh6DatsJ2SWFr/dXGf64Ih+2f/+oeS6+s2SVtb6uoktTPDdWh1w5+4xFgsq0RIIqfh2vKHj18CbQ==

Kedves Kollégák!

Egy google formot összeraktam. Itt az ELFT tagságának véleményét szeretnénk
az ELFT elnöksége felé megjeleníteni. Csak az töltse ki, aki az ELFT tagja,
és hozzájárul, hogy az ELFT elnöksége megismerje az ő név szerinti
véleményét. Az adatokat az ELFT elnökségével meg fogom osztani, mással nem,
és meg fogom semmisíteni október 26. után.

A form október 23-ig kitölthető.

https://forms.gle/uddvqPVv8sCywQ7B8

Üdv,
Asbóth János

p.s.

A form szövege:

Az ELFT tagságának egy része szerint fontos lenne, hogy az ELFT
állásfoglalást tegyen közzé minél hamarabb, lehetőleg okt. 26. előtt (a
következő munkabeszüntetést a szakszervezetek 27-ére tervezik) a
pedagógusok mostani helyzetével, és a kormánnyal való párbeszéd hiányával
kapcsolatban.

A Fizinfón zajlott levelezés nyomán az alábbi nyilatkozat merült fel, mint
első verzió.

" Az Eötvös Loránd Fizikai Társulat tagsága aggodalommal figyeli a
közoktatásban zajló folyamatokat. Meggyőződésünk, hogy a közoktatás célja
olyan művelt, tájékozott, önállóan gondolkodó fiatalok nevelése, akikben
megvan az igény és a képesség a logikus érvelésre, a tudomány eredményeinek
megismerésére, megértésére és körültekintő felhasználására. A 21. század
felgyorsult világában az iskola szerepe fontosabb, mint valaha.

Úgy látjuk, hogy az elmúlt években, évtizedekben hozott intézkedések nem
elegendőek a fenti célok eléréséhez. A pedagógusok társadalmi és anyagi
megbecsülése messze nem áll arányban az általuk elvégzendő hatalmas
feladattal. Mindeközben munkaterheik egyre nőnek, az oktatásirányítás nem
tekinti őket kreatív, autonóm, értelmiségi partnernek,
véleménynyilvánításhoz való jogukat korlátozza. Ezen változtatni kell.

1) Azonnal, jelentős mértékben meg kell emelni a pedagógusok bérét.

2) A közoktatást és a tanárképzést érintő minden intézkedést a szak- és
szakmai szervezetekkel történő érdemi, széleskörű és nyilvános vitának kell
megelőzni.

Ha ezek a feltételek nem teljesülnek, nemcsak az oktatási rendszer fog
összeomlani, de Magyarország fejlődése fog ellehetetlenülni. "