fizinfo - Re: [Fizinfo] A finomszerkezeti allando matematikai konstans?

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] A finomszerkezeti allando matematikai konstans?

  • From: Balázs Pozsgay <pozsgay.balazs AT gmail.com>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] A finomszerkezeti allando matematikai konstans?
  • Date: Mon, 1 Oct 2018 21:31:15 +0200

Sziasztok!

Egyelőre, ha jól látom, nem is használ semmit se a QED-ből. Ez csak
amolyan számmágia, hogy van valami matematikai objektum, ami kiadja az
alfa-t adott tizedesjegyig. Egy kicsit ez a gyanús a Riemann-sejtés
bizonyításával is, hogy magát a függvényt nem is szerepelteti abban a
néhány oldalas dokumentumban. Továbbá a finomszerkezeti állandó az
skálafüggő, és az 1/137 csak az alacsony energiás határeset; attól ez
még egy fix mérhető szám, de furcsa, hogy itt Atiyah-nál nincs hozzá
semmi fizikai elmélet vagy megfelelő értelmezés.

üdv: Balázs