fizinfo - Re: [Fizinfo] A finomszerkezeti allando matematikai konstans?

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] A finomszerkezeti allando matematikai konstans?

  • From: Geszti Tamás <geszti AT caesar.elte.hu>
  • To: Csanád Máté <csanad AT elte.hu>
  • Cc: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] A finomszerkezeti allando matematikai konstans?
  • Date: Mon, 01 Oct 2018 13:39:28 +0200

Mondjátok, hozzáértők, hogy jól értem-e: egy állandó "matematikaivá"
minősítése valamilyen rejtett szimmetria felismeréséhez kapcsolódik, amit
azután ellenőrizni lehet. A nagy példa, amire gondolok: ahogy a relativitás
elmélete a fénysebességet kivette a hol - ennyi - hol - annyi fizikai
mennyiségek közül, és természeti állandóvá emelte. Tényleg ilyesmiről lehet
itt is szó?
Üdv
Tamás

2018 Október 1, Hétfő 13:15 CEST dátummal, Csanád Máté <csanad AT elte.hu> ezt