fizinfo - Re: [Fizinfo] Eredményhirdetés: "Új fizika" 1934-83 nem szaklapban?

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Eredményhirdetés: "Új fizika" 1934-83 nem szaklapban?

  • From: György Szondy <gyorgy.szondy AT gmail.com>
  • To: Balázs Vető <vbzs AT hotmail.com>
  • Cc: "fizinfo AT lists.kfki.hu" <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Fizinfo] Eredményhirdetés: "Új fizika" 1934-83 nem szaklapban?
  • Date: Tue, 7 Jan 2014 08:08:31 +0100

Tisztelt Listatagok, Tisztelt Vető Balázs!

Köszönöm a biztató szavakat, de mielőtt bárki is irreális elvárásokat
támasztana, hadd szögezzem le: az új világegyenletet nem én fogom letenni
az asztalra. Ezt olyanokra hagyom, akik ehhez igazán értenek.

Egy amatőr kincskereső annyit tehet, hogy valamilyen koncepció mentén
elindul, beszél tapasztalt kincskeresőkkel, akik megmutatnak jó néhány
használatban lévő és elhagyott járatot, néhány fogást, jó esetben kap tőlük
néhány eszközt is, de a munkát magának kell elvégeznie. Jórészt egyedül
kutat saját intuíciókra támaszkodva, még akkor is, ha olyan szerencsésnek
mondhatja magát, hogy néhány hivatásos, profi kincskeresőtől ehhez
támogatást kap.

Ha keményen dolgozott egy jó koncepció mentén, akkor találhat komoly
kincseket elhagyott tárnák befejezetlen fejtéseiben, vagy korábban
elszigetelt tárnák összenyitásával. És talán van olyan szerencsés, hogy
sikerül egy apró rést vágnia a falon, amin keresztül látni vélheti az igazi
kincset.

És aztán hogyan tovább? Ha egyedül folytathatja a munkát, egy lesz az
elhagyatott tárnák reménytelen csontvázai közül. Ha nem, akkor otthon
nézegetheti a valószínűleg komoly értékű kincseket. Hiszen a kincs
kifejtéséhez, és a találtak letisztításához, megcsiszolásához megfelelő
eszközökre, és hozzáértő emberek komoly munkájára van szükség.

Nos, önök szerint mi lenne a megoldás? (Szem előtt tartva, hogy mindig
vannak szép számmal olyanok, akik mindenben csak a hibát keresik. Pedig a
legnagyobbak is vétenek hibát. Még Einstein is. Attól még a mérleg lehet
pozitív, ugye?)

Üdvözlettel:
Szondy György

Ui: Rácz Istvánhoz hasonlóan én is vállalom mindazt, amit leírtam, és
publikáltam, hiszen 95%-ban ismert, és közismert dolgokból, vagy
számításokról van szó (Landau, Riemann, Dicke, Beckenstein, Smolin, ...).