fizinfo - Re: [Fizinfo] FG

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] FG

  • From: Dávid Völgyes <david.volgyes AT gmail.com>
  • To: Fizinfo <Fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Fizinfo] FG
  • Date: Wed, 20 Nov 2013 11:09:33 +0100

Tisztelt Lista,

Pár megállapítás, valószínűleg a többsége közismert:
- a szolgáltatót meg lehet keresni, de az elkötelezettség számít, s ez
esetben át fog menni másik szolgáltatóhoz, ennek gyakorlatilag
elhanyagolható a költsége. (S még számtalan másik megoldás van, de nem
akarok ötleteket adni.) Ettől persze még mindenkit bátorítanék a
Telenor megkeresésére, legalább egy kis nehezítést jelent.

- természetesen F.G. több címlistát is használ, egyikben én is benne
vagyok. (A legtöbb levelezőrendszerben van limit a címzettek számára,
valószínűleg ezért tördeli több levélbe.)
Valószínűleg a teljes fizinfo taglistát letöltötte, s mindenkinek
ír, függetlenül attól, hogy ki mivel foglalkozik. (Én például sosem
dolgoztam magyar adópénzből fenntartott intézménynek, s jó ideje
külföldön élek. Jó eséllyel azzal valósítom meg a "bűnszervezetben
blablát", hogy tagja vagyok a listának, s még csak nem is túlságosan
akív tagja. Szóval senki ne vegye személyesre.)

- nem tudom, hogy hányan használták valaha is a "Fizinfo lista tagjai"
menüpontot, de szerintem nem lenne nagy veszteség, ha letiltásra
kerülne, s a következő lelkes összeesküvés-elmélet hívő nem férne
hozzá a teljes címlistához egy sikeres feliratkozás után.

- el lehetne gondolkodni digitális aláírás bevezetésén. Egyrészt a
Fizinfo felülhitelesíthetné az átfolyó leveleket PGP-vel, másrészt a
Fizinfo szerver a saját leveleit küldhetné digitálisan aláírva, végül
pedig a tagok személyesen is hitelesíthetnék a leveleiket. (Például
érdemes ezt a projektet megnézni:
http://non-gnu.uvt.nl/mailman-pgp-smime/ De van sok másik is.) Persze,
ez nem tökéletes megoldás, de legalább a fizinfo nevében küldött
jelszóváltoztatási kérelmet meg hasonló problémákat el lehetne
kerülni.

Üdv,
Dávid