fizinfo - Re: [Fizinfo] Feljelentés, védekezés? Támadás! (fwd)

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Feljelentés, védekezés? Támadás! (fwd)

  • From: "Nagy, Denes Lajos" <nagy.denes AT wigner.mta.hu>
  • To: Fizinfo <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Fizinfo] Feljelentés, védekezés? Támadás! (fwd)
  • Date: Thu, 2 Aug 2012 01:10:50 +0200 (CEST)

Kedves Tamás,

majdnem jól emlékszel, de csak majdnem, és ez az adott esetben nagy különbség. Az Alaptörvény X. cikk. (2) bekezdése ugyanis így szól:

"Tudományos igazság kérdésében az állam nem jogosult dönteni, tudományos kutatások értékelésére kizárólag a tudomány művelői jogosultak."

Először tehát azt kell megvizsgálni, hogy a feljelentő a tudomány művelője-e vagy sem. Ezt mi hiába tudjuk, ennek jogi eszközökkel történő bizonyítása adott esetben igen hosszadalmas és körülményes lehet.

Olyan törvény természetesen sehol nincs, hogy tudományos kérdésekben egyedül az MTA lenne illetéke döntéseket hozni. Ha ez így lenne, szigorúan véve mi magunk is nap mint nap lábbal tipornánk a törvényt, de pl. egy egyetemi doktorandusz vagy egy nem köztestületi tag ipari kutató, akinek semmi köze nincs az MTA-hoz, mindenképpen ezt tenné.

Üdv,

Nagy Dénes