tanforum - Re: [Tf] kerettantarv modositas es oraszam csokkentes

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] kerettantarv modositas es oraszam csokkentes

  • From: "Fodor Zsolt" <fodor AT gyakg.u-szeged.hu>
  • To: "A TANFORUM tukrozese" <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Tf] kerettantarv modositas es oraszam csokkentes
  • Date: Wed, 21 Nov 2007 23:43:29 +0100

On Wed, 21 Nov 2007 22:50:48 +0100, Andras Lutter wrote

> SQL-programozás? Rendezés? Rekurzió? Dinamikus weblapok
> adatbevitellel? Modellezés? Robotok?

Egyik-másik valóban erősnek tűnik, de van, ami saját értelmezésemben nem
vészes.

> Én heti 4 órában tanítok 0. évfolyamon (utána nincs nekik
> informatika). A kerettantervi óraszám ennél 1 órával több.

A kerettantervi ajánlás majdnem pontosan 5,5 óra. Más kérdés, hogy az előző
változatban még 8 óra volt. Most nem kerestem meg, de vajon a tartalmi
vonatkozásokon is visszafogtak 30 százalékot?

> Szerintetek reális elvárás ezt mind meganítani? Úgy értem, tanítani
> persze lehet sok mindent, meg lehet említeni ezt-azt, de MEGtanítani....

Más: ezen kerettanerv szerinti informatikaoktatás kb. 4 év múlva ér majd 9.
évfolyamra. Tehát most nem olyan tudással érkeznek hozzád a diákok, mint 4 év
múlva fognak. Elvileg.

Üdv: Fodor Zsolt