tanforum - Re: [Tf] kerettantarv modositas es oraszam csokkentes

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] kerettantarv modositas es oraszam csokkentes

  • From: "Szalayne' Tahy Zsuzsa" <sztzs AT infokatedra.hu>
  • To: <tanforum AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Tf] kerettantarv modositas es oraszam csokkentes
  • Date: Tue, 20 Nov 2007 18:01:38 +0100

Kedves Kollégák!

Kedv csinálónak, hogy legyen miért beleolvasni:

Én csak a középiskolai informatikát néztem, de szerintem az katasztrofálisan
lineáris. Lényegében az érettségi követelmény ismétlése, de annyira, hogy a
könyvtárismereteket (9. érettségi témakör) a 12. osztályba teszi. (Addig nem
kell tudni a használni a diáknak az iskolai könyvtárat.) A körlevélkészítést
(szövegszerkesztés, 4. témakör) a 9. osztályba kerül úgy, hogy a körlevél
forrását jelentő adatbázis-kezelés 11-es tananyag. Táblázatkezelést tanul
általános iskolában egy keveset, de utána csak 10-ben kerül elő...
Az elején a kompetencia, készség... fejlesztésről szóló bevezető, valamint a
problémamegoldásra történő nevelés a téma, de a tananyag beosztása inkább
eszközhasználati tanfolyamnak tűnik.

Érdemes elolvasni és véleményezni!!!
http://www.okm.gov.hu/main.php?folderID=1281&articleID=230163&ctag=articleli
st&iid=1