tanforum - Re: [Tf] Velemeny

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Velemeny

  • From: Andras Lutter <lutter AT dkrmg.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] Velemeny
  • Date: Fri, 10 Nov 2006 14:54:34 +0100

Egyáltalán nem baj, ha beszélnek a közügyekrõl az iskolában (politizálnak),
sõt, ez helyes. Persze egyáltalán nem mindegy, hogyan.
Errõl lásd:
Állásfoglalás a tárgyilagos történelemtanításról:
http://www.tte.hu/?page=dok&id=90&archiv=1&ev=1993

Jó a link, köszönet érte, hogy ennyire világosan és könnyen elõkaphatóan ez rendelkezésre áll.

Azonban, már csak a kötözködés (pontosabban, a helyzet bonyolultságának bemutatása) végett: az 5. és 8. pont némiképp ellentmondó, hiszen az 5. pontban is világnézeti kérdésekrõl van szó. A humanizmus kontra rasszizmus nem világnézeti propaganda?

Sõt, 12. és 5. pont: mi van, ha a tanár személy szerint nem hisz a demokráciában? (Én elvárnám, hogy ennek ellenére az én gyerekemet a demokratikus eszmék szeretetére nevelje!)

Továbbá. 11. pont: a mai hisztérikusan átpolitizált közéletben lassan már az "és" kötõszó használata is cinkos összekacsintásnak számít! Alig lehet úgy véleményt mondani, hogy az ne legyen értelmezhetõ valamely párt hivatalos propagandájához való viszonyulásnak. Felelõtlen politikusok lejáratják magukat a szavakat.

(Ne értsétek félre, nem vagyok teljesen hülye, és becsülöm ezt a 12 pontot. De ez még nem oldja meg a problémákat.)

Lutter Andras

Radnoti Miklos Gimnazium, Dunakeszi