tanforum - Re: [Tf] Velemeny

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Velemeny

  • From: "Benko L�szl�" <lbenko AT enternet.hu>
  • To: <tanforum AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Tf] Velemeny
  • Date: Thu, 9 Nov 2006 14:15:33 +0100

>A pedagógusok hallgatása
>Trencsényi László írásában arra keresi a választ, hogy ki lehet a felelõs
>az
>októberi randalírozásokban résztvevõ diákok magatartásáért:

A cikkhez: létezik egységes pedagógiai álláspont? A társadalom, közvélemény
végletes megosztottsága idején létezik-e olyan egységes értékrend, melyet
az iskola bátran (a "politizálás" vádja nélkül) közvetíthet?

(Jómagam sem fogalmaztam meg karakteres véleményt a rám bízott diákok felé.
Egyedül annyit mondtam, hogy szeretném, ha 18 éves korukig kimaradnának a
politikából. Ez persze csak a probléma elodázása. Mentségemül csak annyit:
nem vagyok töritanár.)

Lutter Andras

Radnoti Miklos Gimnazium, Dunakeszi

Az én nézetem szerint, van rá egy "értelmes" válasz. Azt GONDOLOM, hogy az
iskolában mód is van rá, meg lehetoség is, hogy a diákok pl. a történelem
keretében, megismerhessék, mi a demokrácia tényleges lényege. Mert ismert,
hogy a demokrácia nem csak "lehetoségeket", "jogokat" jelent, hanem egy
csomó írott és íratlan "szabályt" is. Felteheto, hogy a diákok ezeket is
ismerik, tudják, sokkal jobban képesek "eligazodni" azt ezeket feszegeto
eseményekben.
Benko László.