Skip to Content.
Sympa Menu

tanforum - Re: [Tf] evvegi osztalyzat

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

List archive

Re: [Tf] evvegi osztalyzat


Chronological Thread 
  • From: Harasztos Barnabas <barnabas AT deg.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] evvegi osztalyzat
  • Date: Mon, 24 May 2004 07:50:58 +0200 (CEST)
  • List-archive: <http://sunserv.kfki.hu/pipermail/tanforum>
  • List-id: Tanárok vitafóruma <tanforum.lists.kfki.hu>

On Fri, 21 May 2004, Dorozsmai Karoly wrote:

Üdvözletem

A magam részérõl nem látok kivetnivalót abban, hogy pl. 2,65-re olykor
2-t, míg más esetben 2,58-ra 3-adok - feltéve, ha megfelelõen indokolt.
Nálam létezik az ún. "kétes" kategória. Ezt én x,5-x,7 között húznám meg.

Ha a Te _saját_ gyereked az iskolában az egyik tárgyból 2,65-re
kettest, a másik tárgyból meg 2,58-ra hármast kap, akkor is ez a
véleményed?

A Törvény (amelyet meg lehet keresni, ha ez fontos) szerint: nem lehet panasszal élni abban a tekintetben, hogy más diákokkal összehasonlítva az osztályzat milyen.

Szóval nem akarom túlragozni

Majd ragozza a szülõ, amikor panasszal él!! :(( Azt hiszem, erre
joga van! Hiszen õ finanszíroz minket!

Panasszal ez ügyben nem élhet, legfeljebb kérdezhet. Kétes kategória pedig létezhet, mert az osztályzat diszkrét (1 - 5), a tudás pedig eléggé sûrû (folytonos) halmaz, tehát a döntési helyzet minden osztályzáskor megvan. (És csak Te emlékszel, hogy az egy "gyenge" 3-as volt, vagy bikerõs.) Ami a kétességet még indokolhatja:
1. az osztályzatok nem azonos körülmények között születnek (és ez javítható, de nem szüntethetõ meg)
2. pedagógiai funkciója is lehet egy osztályzatnak, ha már kiskorú, nevelendõ gyerekrõl van szó (és arról van szó), ami SZIGORÚAN a diák érdeke. Szóval ez nem egy egyetemi v. OKJ stb. vizsga-jegy. (Nem arra gondolok, hogy dühömben beírok egy 1-est, örömömben egy 5-öst, hanem arra, hogy pl. link gyerek, nem tud semmit, de szépen adja elõ, a másik pedig egy ép mondatot sem mond, de látszik a tudás, tehát alá-, v. föléosztályzol, hogy a diákod képbe kerüljön.)

Egyáltalán
létezhet-e ez az ún. kétes kategória.

Ez kérdés? Szerintem nem létezhet. A jegy létrehozatalakor
vagyunk IMO döntési helyzetben. <sarkos>Ha a jegy megszületett
akkor -- szigorúan csak: szerintem!! -- saját magunk munkáját
tesszük komolytalanná, ha ide-oda osztályozunk.</sarkos>
Folytatnám a kérdések sorát: mit jelent az osztályozás
átláthatósága és kiszámíthatósága?

Ha ezt ennyire feszegetik, akkor legegyszerûbb alulosztályozni, és akkor mindenkinek felfele kerekíthetsz, és mindenki örül:-)))))) (De azért ezt elég nagy marhaság: mint régen a seregben -- elvették a szabadságod, és örültél, ha kimenõt kaptál. Jó vicc volt.)


Tisztelettel:
Harasztos Barnabás


Archive powered by MHonArc 2.6.19+.

Top of Page