tanforum - Re: [Tf] evvegi osztalyzat

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] evvegi osztalyzat

  • From: "Chary" <kissk AT freeweb.hu>
  • To: Tanfórum <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Cc:
  • Subject: Re: [Tf] evvegi osztalyzat
  • Date: Sat, 22 May 2004 21:08:16 +0200

Udvozlet!

Tiszteletben tartva velemenyeteket, megis hozzafuznek meg egy-ket dolgot a
temahoz.

>Ha a Te _sajat_ gyereked az iskolaban az egyik targybol 2,65-re
>kettest, a masik targybol meg 2,58-ra harmast kap, akkor is ez a
>velemenyed?

Az indoklasra biztosan kivancsi lennek, am ha az megalapozott, akkor valszleg
nyelnek egyet es tudomasul vennem. (Per pillanat az bosszant, hogy a magyaros
kollega feleleterteku jegykent veszi figyelembe a kulalakjegyet, ebbol 3 db
3-t gyujtott be az 5-es lanyom. A tobbi jegye - ami sajnos nem sok -, 4-es
5-os. Lehet hiaba.)

>Ez kerdes? Szerintem nem letezhet. .mit jelent az osztalyozas
>atlathatosaga es kiszamithatosaga.

Velemenyem szerint letezhet, hiszen nem lehet szamszaki kerdesse leredukalni
egy gyereket. Letezhet (?) egy mezsgye, ahol az embernek sok mindent merlegre
kell tenni, az eves orai munkat, hazi feladatok minosege, lete-nem lete,
temazarok eredmenye... Termeszetesen az objektivitasra torekedve kell mindezt
megtenni, elkerulve a "pofara osztalyozas" vadjat. Vannak tantargyak, ahol
objektivnek lenni igen nehez. Versmondas, fogalmazas, idegen nyelven torteno
kommunikacio stb. Ezzel egyutt messze egyetertek azzal, hogy az ertekelesnek
atlathatonak es kiszamithatonak kell lennie. Ne gorcsoljon a
lelkiismeretesebb gyerek, hogy vajon hanyast kap. x,7-tol x+1,499999-ig :-)
egyertelmu. Felhoznek nehany peldat:

I. felev: 2, 2, 3 (dolg.), 2, 2, 3 (dolg.), 2

II. felev: 3, 3 (dolg.), 3, 3 (dolg.), 3

Atlag: 2,58

A javulo tendencia (nem tudom, ez letezhet-e), a temazarok jegyei a 3-t
egyertelmusitik (?).

I. felev: 3, 3, 2 (dolg.), 3, 3, 2 (dolg.), 3

II. felev: 1, 4, 1 (dolg.), 4, 2 (dolg.), 3

Atlag: 2,62

A tendencia esetlegességre, felkeszuletlensegre vall, a temazarok eredmenyei
is a 2-t sugalljak. Ha hozzateszem, hogy ha egy lusta, hazi feladatot hirbol
sem ismero tanulorol van szo, meginkabb a 2 mellett dontenek. Tudom, hogy
sokan ugy gondoljak (lehet, hogy igazuk is van), ennek semmi koze az evvegi
jegy kialakitasahoz. Legyen nyoma a szorgalomjegyben.

>3. De mindig.

Egyszer regen mintha azt irtad volna (D. Karcsi), hogy 2-es atlag alatt szoba
sem johet az evvegi 2-es. Onnan maradt meg bennem, hogy akkor kisse elhultem
e szigoron, de eszerint biztosan rosszul emlekszem (sajna nem eloszor
fordulna elo). Az 1,5 az automatice 2.

>http://net.jogtar.hu/jr/gen/getdoc.cgi?docid=99300079.tv
>48. paragrafus
>4. pontjanak a) resze, kifejezetten arra buzdit minket, hogy a fentihez
>hasonlo dolgokat belevegyunk a pedagogiai programba, tehat nem mond
>ellent a torvenynek.

Sajnos nekem ez a lap nem jott be, pedig nagyon erdekelt volna.

A vegen meg annyit irnek, hogy egyetlen mondatommal sem akartam ironikus,
plane banto lenni, csupan a gondolataimat irtam le. Nekem e temarol van egy
kialakult velemenyem, de nem vagyok teljesen meggyozodve, hogy helyesen
gondolom. Most nyakig vagyunk a minosegbiztositasban, a ped. program
atdolgozasaban, innen az apropo.

Tisztelettel: Kiss Karoly

-- A kutyan kivul a konyv az ember legjobb baratja.
A kutyan belül olyan sotet van, hogy nem lehet olvasni.--

http://w3.enternet.hu/aa194545/hirmondo/
E-mail:
kissk AT freeweb.hu