Skip to Content.
Sympa Menu

tanforum - Re: [Tf] felveteli

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

List archive

Re: [Tf] felveteli


Chronological Thread 
  • From: "Knausz Imre" <knauszi AT freemail.hu>
  • To: <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Cc:
  • Subject: Re: [Tf] felveteli
  • Date: Mon, 9 Feb 2004 22:43:26 +0100
  • List-archive: <http://sunserv.kfki.hu/pipermail/tanforum>
  • List-id: Tanárok vitafóruma <tanforum.lists.kfki.hu>

Üdv!

A nívócsoport előnyei világosak, a hátrányaival kapcsolatban pedig három
dologra szoktak figyelmeztetni, és nekem őszintén szólva ezek az érvek elég
meggyőzően hangzanak. Érdekelne, hogy Nálatok hogy van ez.

1. Az ún. húzóerő kérdése. A gyerekek végül is elsősorban egymástól tanulnak,
a jól teljesítő kortársak mintája iszonyú fontos. A gyengébb teljesítményű
csoportok elveszítik ezt a mintát, ami különösen magyarból és matekból tűnik
(a kívülálló számára) ijesztőnek.

2. Az ún. Pygmalión-effektus. Ha egy gyerekcsoportba úgy megyek be, hogy itt
közepes vagy gyenge képességűek vannak, akkor ők valóban közepesen vagy
gyengén fognak teljesíteni. Az ilyen jóslatoknak tehát megvan az a
tendenciájuk, hogy beteljesítik magukat.

3. A tanárok kiválasztásának kérdése. Ez a legkönnyebben kiküszöbölhető
veszély, de sokszor nem is próbálkoznak vele. Arra gondolok, nehéz elkerülni,
hogy a legjobb tanárokat a legjobb teljesítményűek kapják, ami persze
teljesen idokolatlan.

Bocsánat, csak az eszmecsere elindítása végett próbáltam provokatív lenni.

Knausz Imre
knauszi AT axelero.hu
http://web.axelero.hu/knauszi
ICQ#: 179157225
.

----- Original Message -----
From: Chary
To:
tanforum AT sunserv.kfki.hu

Sent: Monday, February 09, 2004 9:16 PM
Subject: Re: [Tf] felveteli


Üdvözlet!

>Mit jelent az, hogy nem allando a nivocsoport: azt, hogy csak nehany
tantargybol van, vagy hogy azokbol sem mindig. Szerintem erdemes lenne eszmet
cserelni >a nivocsoportokrol, de ez a fogalom nagyon kulonbozo dolgokat
jelenthet, es tudni kellene, hogy mirol is van szo.

Először is az elnevezés elég problémás napjainkban, mert megkülönböztetést
- pozitív diszkriminációt - sejtet. Pedig nem erről van szó. Mondjunk inkább
bontott csoportos oktatási formát. Magyarból, matematikából és idegen
nyelvből próbálkozunk ezzel több éve, most látszana talán valami fény az
alagútban, de az önkormányzatnak nagyon nem tetszik az ezzel járó plusz
kiadás.
A lényeg, hogy egy évfolyamon 3 csoportot alakítunk ki e 3 tantárgyból
képesség szerint. Ennek megfelelően a tananyagot 3 féleképpen tálaljuk az
órai feldolgozás során. Az I. csoport esetén törzsanyagra építve, ami
kiegészítő anyagot is tartalmaz. A II. csoportban alapvetően a törzsanyagot
tanítjuk, míg 3 csoportban minimumkövetelményre építünk, ám törzsanyagot is
tartalmaz.
Természetesen van szisztémánk a számonkérésre, értékelésre is, de úgy
gondolom, hogy sokan alkalmazzák e módszert, nem akarom a listát terhelni.
Amennyiben kérdés lenne, szivesen válaszolok.
A dologhoz még annyit, hogy a 3 csoportot tanítónak rendkívül precizen
együtt kell működnie (nálunk ezért bukott meg majdnem, az ember a
munkatársait kapja és nem választja) az értékeléstől az átjárhatóság
biztosításáig. Ezen keresztül nyílik lehetőség a tehetséggondozásra úgy, mint
a felzárkóztatásra. Ma volt a félévzáró értekezletünk, ahol 9 oldalas
dokumentációban összegeztem a tapasztalatokat.

Kiss Károly


-- A kutyán kívül a könyv az ember legjobb barátja.
A kutyán belül olyan sötét van, hogy nem lehet olvasni.--

-----------------------------------------------------------
http://w3.enternet.hu/aa194545/hirmondo/
E-mail:
aa545491 AT enternet.hu


------------------------------------------------------------------------------


_______________________________________________
A lista cime:
Tanforum AT lists.kfki.hu
Informaciok: https://sunserv.kfki.hu/mailman/listinfo/tanforum
Listagazda:
listsadm AT lists.kfki.hu



Archive powered by MHonArc 2.6.19+.

Top of Page