tanforum - [Tf] butulas

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] butulas

  • From: Andras Lutter <rmgadmin AT rmg.c3.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: [Tf] butulas
  • Date: Tue Mar 25 15:39:01 2003

Sziasztok!

Tobb kollegammal konzultalva, 9 eves tanitasi gyakorlattal a kovetkezo
megallapitasra jutottam: a gyerekek latvanyosan, egyre gyorsabb mertekben
"butulnak".
Kifejtem. Tehat ugy tunik, az utobbi 4-5 evben rohamosan csokken a szellemi
igenyesseg, a gondolkodasra valo hajlandosag. En azt vallom, senkinek semmit
nem tanitok meg: en megadom az alapokat, de mindenkinek a sajat agyaban kell
kifejleszteni a kapcsolodasi pontokat. Szoval, hogy a tanitas-tanulas nem
egyedul a tanar tevekenysege.
Tehat nem butabbak a gyerekek, de egyre kevesebb idot hajlandok tolteni a
kapcsolodasi pontok kifejlesztesevel. Vagyis, a tanitas egyre feleslegesebb,
pont a lenyeg marad ki, a gondolkodas tanitasa.

Csokken a szokincs, a lenyeg kiszuresenek kepessege, a kitartas, turelem,
akarat. Hogy ne csak a tanulasnal maradjak: a hosszu tavu erdekek szem elott
tartasa a rovid tavuakkal szemben (lemondas, onfegyelem...), a belso csond
megteremtesenek kepessege.

Ti eszleltek valami hasonlot?
Ha igen: vajon mi tortenhetett az utobbi nehany eveben, ami ezt okozza?
Jo ez igy?
Mit tehetunk ellene?

Haho

Lutter Andras (Radnoti Miklos Gimnazium, Dunakeszi)

Iskolank honlapja / our homepage is: www.dkrmg.sulinet.hu