tanforum - Re: [Tf] 27,5 ora

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] 27,5 ora

  • From: "Fodor Zsolt" <Fodor AT gyakg.u-szeged.hu>
  • To: "A TANFORUM tukrozese" <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Tf] 27,5 ora
  • Date: Tue Mar 25 18:13:01 2003

Tisztelt Kollegak!

> A subjectben megadott lenne a kotelezo oraszam a 9-10
> evfolyamon.

Azt hiszem 30-30,5-re felmehet.

> Jo ez nekunk? Jo ez a diakoknak? Szerintem eddig sem az orak
> szamaval volt a gond, hanem a tananyag mennyisegevel. Mit fog
> csinalni a szakiskolas kolok 5. ora utan? Hazamegy tanulni? Nem
> hiszem...

Olvasd el ezt:
http://www.tte.hu/lista.phtml?tm=1048201500&wrtr=ttet&cou=391&action=hir
(egy sorba irando, mellesleg Miklossi Laszlo ajanlotta korabban)

> Mely tantargyakból veszik el a 2,5 orat. Van ahol az enek es a rajz
> megszunteteset tervezik. Ettol biztosan konnyebb lenne a
> gyereknek...

Nem, benne van, az is, hogy
----
Külön felhívjuk figyelmüket arra, hogy a NAT, illetve a kerettantervek
bevezetésekor indult, modernizációt szolgáló új tantárgyak, tantárgyi modulok
(pl. mozgóképkultúra és médiaismeret, társadalomismeret, tánc és dráma…) a
következő években is a közoktatás-fejlesztés prioritásai közé tartoznak!
----
Gondolom az enek es a rajz is marad. Annyi szabadsagot adnak, hogy a
matematikanak nevezett oran is meg lehet tanitani azt, amit a tanc es drama
kovetelmenykent megfogalmaz.

Igazgatonk nemreg beszelt Sipos Janossal, s o azt mondta, hogy azt
csinalunk amit akarunk, de az osszes leirt dolgot tudniuk kell a diakoknak.

Magamnak ezt ugy forditom le, hogy szabadon donthetunk, hogy a 40 ora alatt
megtanithato kovetelmenyeket hogyan tanitjuk meg 30 ora alatt.

> En forditva csinalnam, tobb idot toltson az iskolaban, kevesebb
> tananyaggal.

Egyetertek.

Tisztelettel: Fodor Zsolt

----
Fodor Zsolt # Szeged # SZTE Sagvari Endre Gyakorlo Gimnazium
MhTel: (62)544-000/3371 # Level: 6701 Szeged Pf. 580.

  • Re: [Tf] 27,5 ora, Andras Lutter, 03/25/2003
    • <Possible follow-up(s)>
    • Re: [Tf] 27,5 ora, Fodor Zsolt, 03/25/2003