tanforum - [Tf] Re: [Tf] Re: Februártól emelt bér a pedagógusoknak

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] Re: [Tf] Re: Februártól emelt bér a pedagógusoknak

  • From: "Koncz Endre" <koncze AT freemail.hu>
  • To: <tanforum AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Tf] Re: [Tf] Re: Februártól emelt bér a pedagógusoknak
  • Date: Wed Jan 24 23:06:03 2001

T. Lista

Tóth László
<ltoth AT uze.net>
irta:

> Úgy hallottam, hogy a banki költséget is köteles lenne az iskola
> téríteni,
Allami iskolaban ezt meg is teszi a fenntarto, volt rola szo a listan,
keresd az archivumban. Tavaly 2000 Ft-ot kaptunk.

> ha ez igaz, hogy lehet ezt elérni egy egyházi iskolában?
Azt nem tudom. De van, ahol a mai napig ropogos penzben kapjak
(azt a keves) fizetesuket az ottani kollegak.

> A másik kérdésem az, hogy jár-e a pedagógusoknak ruhapénz?
> van-e erre rendelet? Mi a száma?

Az intezmeny kollektiv szerzodese tartalmazza, mi "jar" a dolgozoknak
/Ezt a munkaltato -diri- es a szakszervezet koti, illetve modositja evente/
Ennek egy resze a torvenyekbol atemelt kotelezo dolog, egy resze
pedig a fenntarto altal biztositott nem kotelezo juttatas. Ez utobbi nem
osszegszeruen szerepel benne, hanem csak nev szerint, es evente
allapitja meg a fenntarto, hogy mennyit ad, ami a munkaltaton /dirin/
keresztul kerul bele. Ilyen a ruhapenz.
Szoval vedd/vetesd elo a kollektiv szerzodest, es ott nezz utana.

Boldog Ferenc
fboldog AT matavnet.hu
irta:

> Tegnap szolt a szemelyzetis kollega, hogy az eppen aktualis, soros
> elorelepesem miatti uj alapberem brutto 100,- , azaz egyszaz
> forinttal emelkedik. Netto kb. 60 Ft. Az 1981-es beremhez kepest
> 4,1 szazalekos novekedes.
Akkor _nagyon_jol_kerestel_ 81-ben.... :-))
A 100 Ft-os beremeles kijohet ugy is, hogy korabban nem a kotelezo
minimumot kaptad, hanem tobbet adtak /pl a jo munkadert/. A bertabla
csak a kotelezo minimumot rogziti, tobbet lehet adni, ha van penz.
Ha lepsz egyet sorosan, akkor csak azt kovetelheted, hogy elerd a
kovetkezo fokozat minimumat. Ha ez megvan, akkor nem szolhatsz
egy szot sem, akkor sem, ha esetleg korabbi elonyodet elvesztetted.
Erre azt mondjak, ne sajnaltasd magad, hogy csak ennyit emeltek,
hanem orulj, hogy 1-2 evig megemelt bert kaptal.
Volt olyan idoszak, amikor a minimumnal magasabb beruek egy
ideig csak olyan atsorolasokat kaptak, amin a ber ugyanaz volt,
csak a "kulcs" valtozott.
Lehet, hogy csak a soros emelest kaptad meg /mert ezt meg kellett
csinalni mar, es itt a kulonbseg csak 100 Ft/, a tobbit meg majd a
tobbiekkel.

> mindenesetre gondolkodom rajta, hogy inkabb fizetescsokkenest kerek.
Te mar tudsz valamit..?

> Bla, bla, bla....
> Remelem senki nem veszi komolyan ezt a beetetest!
> Ez ugyben meg soha, senki nem mondott igazat, es szerintem
> nem is fog.
Errol irtam mielott letoltottem a leveleim. Van ahol mar kezben van
a nem csak a sorost tartalmazo atsorolas, es ha ez beert idoben,
akkor o" tenyleg kezhez fogja kapni februarban. Elenyeszo az ilyen
helyek ara'nya szerintem is. A kerdest a masik levelemben is
feltettem: miert le'pik meg ezt egyes helyeken, es miert nem mashol.

Koncz Endre