tanforum - Re: [Tf] szamtech tanari allas

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] szamtech tanari allas

  • From: "HunyadiMatyasGimnazium" <suli60 AT bp.sulinet.hu>
  • To: <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Tf] szamtech tanari allas
  • Date: Mon Jan 8 18:46:03 2001

Írta: Lutter Andras, Radnoti Miklos Gimnazium, Dunakeszi
<rmgadmin AT rmg.c3.hu>
> Az alternativ munkalassito kezdemenyezesrol.
>
> Szerintem barmi ilyesmibe akar kezdeni az ember, fel kell tenni a
kerdest:
> mit lehet ezzel elerni?
>
> Az egyeni munkalassitassal elerheto pozitiv dolog a bennunk levo
feszultseg
> esetleges enyhitese, levezetese (termeszetesen az is lenyeges). De
> kenyszerito hatassal nincs senkire. A vezetoseg, ha felfigyel ra,
> buntetheti. Az oktatas hatekonysagat rontja, a diak helyzetet neheziti. A
> jol vegzett munka feletti oromot lehetetlenne teszi ("rosszul vegzett
> [...]

Ebben igazad van! Bár a tétlen várakozásnál jobb... Nem jelenti azonban a
munka rossz végzését.
Az anyagot le lehet adni rövidített órán is... Gépteremben több ido marad az
önálló (segítség nélküli) gyakorlásra a diákoknak - Más órán pedig óra alatt
elkezdhetik a házi feladat megoldását ;-) EZEK TIPPEK!
Sztrájk helyett normális fizetés lenne a megfelelo megoldás, abnormális
fizetés mellett a tanero is idovel abnormális lesz...
A listán már többször elhangzott miért...
- Lehet, hogy nálam már beindult volna ez a folyamat :-)

Ha csak beszélünk arról, hogy egyszer lesz egy sztrájk... vagy arról
beszélünk, hogy egyszer majd magasabb fizetéseket fogunk kapni, az mennyivel
jobb. Ha lesz sztrájk: én csatlakozni fogok, amit most teszek az néma (de
cselekvéssel megpecsételt) csatlakozás, polgári engedetlenségi mozgalom
kezdemény akar lenni, mert amit nem adnak meg neked, azt neked kell
megszerezned magadnak. A tanórán kívül is annyi adminisztrálni való van...
készülés javítás... - Házi feladat a tanárnak, ezt is el lehet kezdeni óra
alatt, ha a fizetés ennyire predestinálja a tanárt kényszeru másodállások
mellett.

> A sztrajkkal sokkal tobbre lehet menni, mert kenyszerito hatasa van. A
> diakoknak okozott kar minimalis (1-2 het kiesese meg potolhato, erettsegi
> potolhato, bar nagy kenyelmetlensegeket okoz a teljes felveteli rendszer
> felboritasa, ujraszervezese). A diakoknak es magunknak okozott kis karral
> szemben all az oktatasi rendszer hosszu tavu jobba tetele. Ismetlem: nem
> oncelu karokozas, hanem a vilag (rank eso reszenek) megjavitasa a cel.

KÉRDÉSEM: mikor lesz ebbol valami?

> Aki esetleg kesobb kapcsolodott be, reszletes allaspontom tovabbra is a
> www.dkrmg.sulinet.hu/~civil
> cimen talalhato meg. Ha nem erdekes: bocsassatok meg egy idealista
ismetelt
> es maniakus fustolgeset.
>
> Mellesleg: szeretem ebben a listaban, hogy itt az ember mindig kisirhatja
> banatat, es megerto fulekre talal. Ez a dolgokon sokat nem valtoztat, de
jo
> erzes.

Most én is kisírtam magamból, ami nyomasztott... Értsétek meg, ha nem lesz
hol laknom, és nem lesz mit ennem, akkor bizony dolgoznom lessz-e értelme?
Köztulajdonnak érzem magam, a KÖZ alkalmaz, a KÖZ adja a fizetésem, a KÖZ
veszi el a járulékaimat, a KÖZ lakoltat ki, a KÖZ igazgat... Megmarad a
lehetoség: dolgozni - dolgozni és nem jutni semmire a magánéletben, nem
jutni 1 -rol 2 -re.... sot lassan lassan felélni azt is ami van, amit nem
vesznek el... (mármint amit nem vesz el az a KÖZ, aki alkalmaz) Mit tehet
egy ilyen meg nem becsült "KÖZ tulajdon" - az egész egy nagy rabszolgaság!

> Sziasztok!
>
> Lutter Andras (Radnoti Miklos Gimnazium, Dunakeszi)
>
> Iskolank honlapja / our homepage is: www.dkrmg.sulinet.hu

Jól kipanaszkodtam magam
Riki (Hunyadi Mátyás Gimnázium - Bp)
http://narancs.com/hmg vagy http://www.hunyadi-bp.sulinet.hu