tanforum - Re: [Tf] Re: Eljen bolcs vezerunk!

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Re: Eljen bolcs vezerunk!

  • From: "TANINFO Bt." <taninfo3 AT alarmix.net>
  • To: <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Tf] Re: Eljen bolcs vezerunk!
  • Date: Thu Jun 8 23:42:42 2000

----Eredeti üzenet----
Feladó: G. Konkoly Katalin
<g.konkoly AT freemail.hu>
Címzett:
tanforum AT sunserv.kfki.hu

<tanforum AT sunserv.kfki.hu>
Dátum: 2000. június 8. 6:26
Tárgy: [Tf] Re: Eljen bolcs vezerunk!

>Jo reggelt!

>Egyebkent azt nem ertem, miert ezzel a teljesitmeny-szoveggel
>probaljak megmagyarazni az oraszam-emelest. Miert nem mondjak azt,
>hogy az EU-ban ez a szokas, talan szabvany is, esetleg hogy a
>csatlakozasunknak tobbek kozott ez is feltetele. Legalabbis a nemet
>kollegaimnak (Also-Szaszorszag) 22 a kotelezo oraszamuk...
>
>Az lehet, de nekik nem kell adminisztrálniuk, rendezvényfelügyelniük,
ebédpénzt beszedniük, vagy ha valamit mégis tesznek a tanításon kívül. az
beleszámít az óraszámba. Tudomásom szerint a nyugati iskolákban sokkal több
a segédero. És az egész tiltakozásnak és harcnak talán jobb lenne az
optikája és esélya, ha nem az óraszám ellen menne )mert a nagyközönségnek ez
úgy hangzik, mintha az o 40 órájukkal szemben a tanárnak még az a 22 is sok
lenne), hanem azért, hogy a korrepetálást, a kísérletelokészítést, az
osztályfonoki munkát,a gyerekekkel való egyéni foglalkozást is beszámolják
az óraszámba (nem is beszélve a dolgozatjavításról, ami pl. Angliában
gyakorlatilag csak tesztek ellenorzését jelenti...)

Vlamint: nem jó politika a tanári munkanélküliségre kihegyezni atiltakozást.
Arról kell beszélni, hogy hogy tud pl. egy egyszakos, heti két órás tárgyat
tanító tanár 11 osztályban 400 gyerekkel emebri kapcsolatot kiépíteni,
nevelni, egyéni problémákra figyelni stb.

Juhász Ágnes