tanforum - Re: [Tf] gepterem

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] gepterem

  • From: Pásztor György <pasztor AT linux.gyakg.u-szeged.hu>
  • To: A TANFORUM tukrozese <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Tf] gepterem
  • Date: Fri May 26 09:12:22 2000

Tisztelt tanarok!

Ugyan en magam sem szeretem a bemutatkozo leveleket (netikett is letezik),
de par sort azert csak szentelek ra, habar itt a listan a linuxal
foglalkozok nagy resze mar ugyis ismer;)
Szoval 2 eve vegeztem Szegeden a Sagvari Gimiben spec. Matekon, es most 2.
eves Prog Terv Mat. szakos vagyok az SZTE-n. Ezt a listat pedig mar kb 4-5
eve olvasom;)

On Sat, 20 May 2000, Fodor Zsolt wrote:

> Sajat peldankat mondom, de nem hiszem, hogy ez az egyetlen
> udvozito megoldas.
A papir/fuzet/tolttarto elhelyezeseben, salyat tapasztalat alapjan: Nagyon
kenyelmetlen! Voltunk ott parszor, igaz nem veled hanem matekoran, de az
szerintem, vagy legalabbis nekem, rem kenyelmetlen volt!
Amugy mas tekintetben szerintem _szinte_ tokeletes minden.

> A teremben az asztalok 90 cm melyek, diakonkent 80 cm szeles
> hely van. A gephazak az asztal alatt (nem beepitve, csak egy
> egyszeru polcon). A monitor az asztallapon, a billentyuzet, eger a
> monitor elott (lehessen kozelebb huzni). Ha a billentyuzetet a
> monitor ele toljuk, elfer egy spiralfuzet. (Az asztal tehat nagyon
> egyszeruen elkeszitheto, es igen stabil.)
Igen. Valoban stabil asztalok.

> A kabelezesre vonatkozoan egyetertek Koncz Endrevel. Az
> aramtalanitas fontos, de fontos a tuzoltokeszulek is.
Ezek valoban jo iranyelvek.

Nos, mivel kritizalni akartam, csak nehany plusz jo otletet adni, ugyhogy
ra is terek a lenyegre.
Apu epp most csinalt nekem otthonra a szamitogephez asztalt, mert mar
untam az iroasztalt, meg alatt a fiokot, meg barmit ami az asztal alatt
van, es beleveri az ember mindenet...
Szoval az asztalrol: 80 cm mely, 80 cm magas (persze alatta van par kis
fahasab, hogy a padloszonyeget ne hasitsa ki, de kb max 5 cm-t ha emel
rajta)
Hogy pontosan milyen vasbol heggesztette apu, azt nem tudom, nem vagyok
szakerto. De azert korbeirom, hatha masok rajonnek, milyen vas is az;)
Szoval, amin a falap van, az negyzetalapu hasab alaku, de belul ures.
(jobban nem tudom leirni, mint matematikai nyelven;) )
Amik pedig a labai azok henger alakuak, de nem az a lenyeg, szerintem,
hogy milyen alaku fembol keszult a vaz. A lenyeg: stabil legyen.
mint irtam 80 cm mely (hatrafele ilyen hosszu), es 80 cm magas (a foldtol
szamitva felfele).
A monitor van csak az asztal tetejen, hogy szemmagassagban legyen, meg
alaraktam kb. 1,5 evnyi regi PCWorld-ot, de barmilyen vastag ujsag is
megteszi;)
Ez ugyanis a sagvariban is sok helyen (pl. itt az egyetemen a
munkahelyemen) nagy baj, hogy a monitorok joval a szemmagassag alatt
vannak, es az ember nyaka rendesen elfarad nehany ora szamitogep elott
ulestol.
Noss, a fenti modszerrel meg igy is marad rendesen hely az asztal tetejen,
amire tudok fuzetet, vagy barmit magamele pakolni az asztalra, es nem a
billentyuzetet kell elpakolnom, ahova tudom. Ez pedig a Sagvariban nincs
igy.
A trukk egyszeru. Apu egy U vasat (ezt tudom, hogy igy hivjak;) )
heggesztett az asztal labaihoz, es abba belerakott egy deszkalapot, mint
fiok, amire asztalostol kaptunk "gombot" amivel ki lehet huzni a fiokot,
es ezen van a billentyuzet.
Tehat nagyjabol igy nez ki szembol egy vetuleti kepe:
__________________________
| billenytuzet eger |
|[----------------------]|
| |---||
| |gep||
| | ||
Ez azert jo trukk, mert bolti forgalomban kaphato gorgos valtozatu kesz
asztal is meregdragan, amibol ez a billentyuzettarto kigurul, de meg ha az
asztalt hazilag gyartja is valaki, akkor is draga az a gorgos sin, vagy
valami... Itt pedig csak ket oldalt a [ es ] jelekkel jelzett U vasakra
van szukseg, amit +90 es -90 fokkal el kell forditani;) es belerakni egy
deszkalapot. Persze, hogy a fa meg ilyesmi ne szurja az ember kezet, a fa
reszeket erdemes asztalossal csinaltatni, es beburkolni, vagy nem tudom
mit szoktak vele csinalni. A lenyeg, hogy sima legyen. (Ha nem akar
finoman csuszni a deszkalap, amin a billenytuzet es az eger van, lehet
hasznalni egy kis gyertyat, es avval bekenni a deszka ket szelet, ami az
U-vasba kerul. Valamint, mivel egy asztalon eloferdul, hogy ket gep is
van, ezert az is megoldhato, hogy olyan asztal keszuljon:
__________________________
| bill+ eger | bill+ eger|
|[----------]|[---------]|
||---| |---||
||gep| |gep||
|| | | ||
Itt a ket fiok koze a kozepebol lefele egy lab elindul, de nem er le, csak
egy anyit megy, hogy az U-vasat megtartsa. Es igy az egy asztalnak ket
fiokja van. Igy ketszemelyes lesz az asztal.

Ami meg fontos szerintem, hogy az asztal elott elegendo hely legyen, ha
az ember kihuzza a fiokot, akkor is elferjen, es ne a hasat kelljen
behuzni! (Amit en nem szeretk szivesen tenni, habar nincs olyan tul nagy;) )

A szamitogep otthon is az asztal alatt van, de mivel nemreg vettem egy
tornyhazat, az a labaival/gorgoivel epp hogy befert az asztal ala... ;)
A monitor kabelei otthon az asztal mogott nyulnak le, mert ott fal van. De
a Sagvariban ez is pl. jol meg van oldva, es ezt a trukkot pl. kihagyta
Zsolt, hogy ott a monitor helye mogott van egy kb 5 cm atmeroju lyuk furva
az asztalba, az asztal ala lemeno kabeleknek, igy az asztal elott ulo
masik diak nem rantja magaval a monitort, ha hatrafordul (nem kellene ezt
tenniuk ugyan, de megteszik, mert diakok;) ).
Meg persze, azert van annyi hely az asztalok kozott, hogy ha a diak
behuzza a hasat, akkor meg a tanar is be tud allni a hata moge, hogy
megnezze kozelebbrol a monitorat... (Most jovok ra, lehet, hogy ezert
ultem mindig a hatso sorban abban a gepteremben;) )
Amit Zsolt szinten kihagyott, es szerintem fontos momentum, hogy a diakok
nem vihetnek semilyen kacatot az asztalok koze! A taskakat a terem
hatuljaban az ures asztalokra lerakjak, fuzetet, es iroeszkozt visznek
csak magukkal, es ora vegen kifele menet begyujtik a cuccaikat.

Nos a lenyeg: ha valaki tud heggeszteni (vagy legalabb az apukaja;) ),
akkor sokkal olcsobban ki lehet hozni, egy kenyelmes es jo szamitogep
asztalt!

Arra sajnos nem tudok semmit mondani, hogy olcson hol lehet jo szeket
beszerezni... Ebbol viszon, szerintem a legjobbak szamitogephez, azok,
amelyek alatt kis karral konnyen szabalyozhato a szek magassaga, es ha
szerencsetek van, a diakok nem teszik tonkre azt az elso heten;)
Ezt szinten tapasztalatbol irom, hogy az ilyen szek nagyon jo, mert amikor
a MTA/SZTAKI klaszteres geptermeben voltam, ott a ketprocis Xeon 450-ekhez
ilyen szek dukalt;)
De biztosan allithatom, hogy kenyelmes. Billegni ugyan nem lehet vele, de
forogni igen. En meg az a fajta diak vagyok, aki nem szeret forogni, de
billegni annal inkabb. Viszont ez a ritkabb fajta;)

Udvozlettel: Pasztor Gyorgy!
---
Pásztor György JATE PTM II. /
SZTE SZK & Ságvári Gimn. Linux rg / Utolsó mondás:
pasztor AT linux.gyakg.u-szeged.hu
/ - Mi ez az égett szag?
Mh. Tel.:(62) 544-415 Belső:44-15 /