tanforum - Re[2]: [Tf] gepterem

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re[2]: [Tf] gepterem

  • From: Boldog Ferenc <fboldog AT matavnet.hu>
  • To: Va'las Pe'ter <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: Re[2]: [Tf] gepterem
  • Date: Sun May 21 19:04:23 2000

Hello!

Va'las Pe'ter irta:

> 1. Pedagogia. Azt veszem eszre, hogy ha a diakok a fal fele forditott
> asztaloknal, a tanarnak hattal ulnek, az rengeteg fegyelmi problemat
> okoz a kulonben jo es aranyos gyerekeknel is. Volt olyan osztalyom,
Teljesen egyetertek. Az asztalok meretenek, elhelyezesenek, stb... nem
csak ergonomiai vetulete van, hanem a tanulasi kornyezet kialakitasa
szempontjabol is fontos. Itt a minel kevesebb zavaro tenyezo
megszervezese a cel. A "hatat forditunk a tablanak, tanarnak", a
legfontosabb elemet iktatja ki a tanitas-tanulasi folyamatbol. A
kontaktust. Talan ugy lehet valamelyest orvosolni, hogy ora elejen
ezek a gyerekek a gepeknek forditsanak hatat, s amikor azt mondom,
hogy a megbeszelteket, feladatot, stb lehet kezdeni, csak akkor
forduljon a gep fele. Ilyenkor viszont van egy elonye a dolognak. A
terem kozeperol minden monitor lathato, ellenorizheto a munka. Nincs
stikaban elinditott akarmilyen progi, stb.

> teremrend-rajzok is vannak benne. Ha nem sikerul megvalositani a suliban
> (tokeletesen biztos nem), akkor is fontos, mert a gyerekeknek lehet
> mondani, hogy legalabb otthon torekedjenek ra.
Ez legalabb annyira fontos resze kell legyen a tananyagnak, mint mas.
Sot, celszeru szerintem ezzel kezdeni. Meg nem lattam otthoni
kornyezetben optimalisan elhelyezett gepet. Mind valahogy olyan sutan
van beallitva. Ja... a lakasok is kicsik. En is az eloszobaba vagyok
"kirugva". Igaz itt "vezerigazgatoi" szekem van. :-) 200 Ft volt egy
selejtezesen. ;-)

> A szomoru az, hogy ezekre a dolgokra tenyleg nem koltenek az
> oktatasugyben, pedig tonkretehetjuk a gyerekek egeszseget. Es nemcsak
Megint nem csak osztom, hanem szorzom is. :-)
Errol jut eszembe, hogy meregdraga "szamitogepasztalokat" arulnak
lepten nyomon, tobbsege olyan, hogy par eves hasznalat utan szinte
nyomorek lesz az ember.

--
Udv:
Boldog Ferenc