tanforum - Re: [Tf] KIFIR program

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] KIFIR program

  • From: "Ladanyi Gusztav" <gusty AT csete.sulinet.hu>
  • To: <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Tf] KIFIR program
  • Date: Fri Mar 24 17:07:37 2000

> !! Nem a mi dolgunk !!

Bocs, lehet, hogy felreertheto voltam.

En ezt azert irtam, mert a kollega igen hevesen minositette a szoftver
keszitoinek programozoi teljesitmenyet, s kozben olyan funkciot
reklamalt, mely nem volt resze a programnak. Felteheto, hogy a
programozo kepes lett volna ilyet beepiteni, ha erre igeny van.
Egyebkent meg ertheto, hogy nincs ilyen funkcio, hiszen az x
iskolaban hasznal kulonfele excel vagy mas tablakra nehez tervezni.

Ezt lehet szolidan hianyolni, de nekem speciel nem tetszett a hangnem.

En inkabb megorultem a text formatumu adatallomanynak, s igy a
lehetosegnek, hogy a kollegakon segiteni tudok. Nekik sporoltam meg
a tobbszaz (ezer) adat ujboli rogziteset.

> Sok helyen ez volt az elso olyan akcio, mely rakenyszeritette az
> iskolavezetest a gepi adatfeldolgozasra, -tovabbitasra.

Igy van. Erre alapvetoen alkalmasnak tunik a program. Bar biztos
vannak hibai, de mivel mi csak a kuldesre hasznaltuk, nem jott
annyira elo.

> nem jobban sikerult, es tobb helyen olyan kovetkeztetesre vezetett,
> hogy ketszer annyi munkaba kerult, mintha "kezzel" csinaltak volna
> meg. Es ebben volt ne'mi szerepe a programnak.

Szerintem nem a programnak, hanem a koncepcionak. Valoszinuleg
minden iskola megcsinalta a maga kulon papir vagy elektronikus
alapu tablazatait, mert:
- a program nem erkezett meg idoben
- a program csak a bekuldendo adatokra koncentral

Ez utobbi fontos, mert gondolom mindenutt csinaltak valamifele
pontozast,
feltehetoleg ez lett a rangsorolas alapja.

Javaslatom: a program jovo evi valtozata olyan adatformatumot
alkalmazzon,
mely egyszeruen eloallithato egy txt exporttal. Pl. 1 sor/tanulo.
Egy kozponti programot ugysem lehet felkesziteni a helyi szinten
jelentkezo
kulonbozo ertekelesi szempontokra.

Es meg egy, ami bennem felvetodott:

Miert fel rendszert csinaltak?
Egy ilyen rendszert ugy lenne celszeru uzemeltetni, hogy a jelentkezesi
lapok
a kuldo helyen elektronikus rogzitesre kerulnenek. Elonyok:
- Nem kell 3 iskolaban ujra rogziteni az adatokat
- Kiszurhetok a hibas kitoltesek pl. nem letezo tagozatkod, hiányos
adatok
- Jelentosen gyorsul a rendszer.

Hatrany?
- Minden alapfoku intezmenybe kell 1 db szamitogep

gusty