tanforum - Re: [Tf] KIFIR program

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] KIFIR program

  • From: "Dorozsmai Karoly" <kdorozs AT fay-bp.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] KIFIR program
  • Date: Fri Mar 24 07:49:40 2000

Udvozletem!

Koncz Endre irta (23 Mar 00, 22:58) "Re: [Tf] KIFIR program"
targyu leveleben:

> Egy program erteket abszolut ertelemben nem noveli az,
> hogy vannak me'g nala is rosszabbak...

Endre, termeszetesen igazad van. Am: egy program
hasznalhatosagara nincs abszolut meroszam, merhetoseg... Ugy
gondolom, a legtobb programban talalhato szolgaltatas, kenyelmi
lehetoseg adja meg azt a szintet, amit a felhasznalo elvar. Ehhez
kepest van rosszabb es jobb... Ilyen aspektusban batorkodtam
emliteni azt a programot, emlynek komfortja IMO messze elmarad
a targybeli KIFIR programtol, es melyet nem egyetlen esemennyel
kapcsolatban, de havonta kell a kolleganoknek hasznalnia es
mellyel kapcsolatban tamogatas, tanacsadas elerese gyakorlatilag
lehetetlen, nem ugy mint a KIFIR kapcsan... Huhhh -- elmondtam
:))))

> Ennek talán nem ossznepinek kellett volna lenni, nekik ingyen

Iiigen, ebben is sok az igazsag. De a teny teny: a program
hasznalatat meg lehetett ismerni az "eles bevetes" elott... Es: arrol
nincs informacionk, hogy meg a publikalasi idoszak elott nem
esett volna a program tesztelesen at :))))

> Lényeges hianyossaga az egesz akcionak, hogy nem egy helyen,
> minden felhasznalo szamara elerhetoen es visszakereshetoen
> voltak az informaciok. En harom listan talalkoztam a kifirrel.
> Forwardoltam a lenyegesebb eszreveteleket a kulonbozo listakrol az
> erintett kollegaknak. Nem ez a normalis.

Igaz!!! Bekertek a kapcsolattarto nevet - nem tudom, minek. Amit
maskent tettem volna: bekertem volna a kapcsolattaroK (tobbes
szam) nevet rangsorolva: ki az akihez elsodlegesen,
masodlagosan, szb. lehet fordulni. Aztan: a bekuldott e-mail
cimeket egy zart listara feltettem volna, ez megoldota volna a
leheto leggyorsabb es celzott informacioaramlast! De: ez a
modszer most mukodott eloszor. IMO (eddig!) nem mukodott
rosszul... (Amugy: ha ennyire alaproztuk magunkat ennyi
levlistaval, akkor sajna nincs mit csodalkozni azon, ha erdemi
informaciot csak tobb listarol lehet osszeszedni :(()

> !! Nem a mi dolgunk !!

Nem is kerte senki! :))) A tanar szorgalmas ember :))) dolgozik
akkor is, ha nem kerik... :)))

> A programot az adminisztracio hasznalja, tobbnyire olyanok, akik
> irodai programokat tudnak hasznalni, de nem irnak pascal progikat,
> es nem foglalkoznak algoritmusokkal. Se nem az o" feladatuk, se
> nem a szamtecheseke', de me'g csak a rendszergazdake sem (me'g ha
> bele is tudnanak nyulni), hogy potoljak a program hianyossagait.

Endre, tisztelettel vitatkoznek Veled. Az, hogy az ellenorzo
osszeg kepzesenek algoritmusa nem volt publikus, nem
hianyossag. A program hasznalatahoz nem kellett az ellenorzo
osszeget kezelni. Lehetett -- de nem volt kotelezo. Ezt ne rojuk
fel hianyossagnak (mivel ha ezt tennenk, az a _jogos_
panaszainknak is kiveszi az e'le't...)

> Es ha egy ilyen listan megjelenik az elobb idezett par sor, akkor
> jovore nehany helyen mar igenykent lep fel helyben, ugyan uss mar
> ossze valamit... Hat, nem.

De mennyire igy van! Amit ma szorgalombol megcsinalunk, az
holnap munkakori kotelessegunk! Nalunk az adminisztrator
kollegano kerte, a kesz KIFIR adatallomanyt tegyem at Excel-
be. Jeleztem, oraim vannak, redszerkarbantartas -- de
elmondom, mikent kell megcsinalni... Elmondtam -- es a
kollegano letett rola... Ha ma megcsinalom, ezutan munkakori
kotelessegem. Pedig ez nem tartozik a program
hasznalatahoz...

> Sok helyen ez volt az elso olyan akcio, mely rakenyszeritette az
> iskolavezetest a gepi adatfeldolgozasra, -tovabbitasra. Kar, hogy
> ez nem jobban sikerult, es tobb helyen olyan kovetkeztetesre
> vezetett, hogy ketszer annyi munkaba kerult, mintha "kezzel"
> csinaltak volna meg. Es ebben volt ne'mi szerepe a programnak.

A dupla munka abbol allt, hogy a program nem kepes
exportalni ill. importalni. Ezt beepitheti a programozo... Nem
hinnem, hogy ez akkora fiasko lenne...

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly