tanforum - Re: [Tf] KIFIR program

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] KIFIR program

  • From: "Koncz Endre" <koncze AT freemail.hu>
  • To: <tanforum AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Tf] KIFIR program
  • Date: Fri Mar 24 00:56:04 2000

Udv!

Nehany dologra reagalok az utobbi ket level kapcsan:

> Egyebkent ajanlom
> figyelmedbe azokat a programokat, amiket a Gazdasagi
> Irodanak kell hasznalnia. DOKK99, DOKK2000 Na azok nem
> semmi remsegek...

Egy program erteket abszolut ertelemben nem noveli az,
hogy vannak me'g nala is rosszabbak...

A tesztelesrol:
> ... Igen, teszteltek es teszteltettek a programot

Ennek talán nem ossznepinek kellett volna lenni, nekik ingyen

> Ha meg ezt azzal is megtoldottad volna, hogy a TECHINFO-ra
> elkuldod, egyhamar valaszolt volna a fejleszto.

Lényeges hianyossaga az egesz akcionak, hogy nem egy helyen,
minden felhasznalo szamara elerhetoen es visszakereshetoen
voltak az informaciok. En harom listan talalkoztam a kifirrel.
Forwardoltam a lenyegesebb eszreveteleket a kulonbozo listakrol
az erintett kollegaknak. Nem ez a normalis.

> A programozoi teljesitmeny minosegerol meg csak annyit, hogy
> en par ora alatt osszecsaptam egy pascal progit, ami tokeletes
> dat.kfr filet general az excelbol kiexportalt *.prn-bol.
> Es ebbe meg az is belefert, hogy megfejtsem az ellenorzo osszeg
> generalasanak algoritmusat.

!! Nem a mi dolgunk !!
A programot az adminisztracio hasznalja, tobbnyire olyanok, akik
irodai programokat tudnak hasznalni, de nem irnak pascal progikat,
es nem foglalkoznak algoritmusokkal. Se nem az o" feladatuk, se nem
a szamtecheseke', de me'g csak a rendszergazdake sem (me'g
ha bele is tudnanak nyulni), hogy potoljak a program hianyossagait.
Es ha egy ilyen listan megjelenik az elobb idezett par sor, akkor
jovore nehany helyen mar igenykent lep fel helyben, ugyan uss mar
ossze valamit... Hat, nem.

*Ellenben javaslom a cegnek, hogy vegyek fel a kapcsolatot gusty-val,
es megfelelo dijazas elleneben :-)) epitsek be a megoldasait.*

Sok helyen ez volt az elso olyan akcio, mely rakenyszeritette az
iskolavezetest a gepi adatfeldolgozasra, -tovabbitasra. Kar, hogy ez
nem jobban sikerult, es tobb helyen olyan kovetkeztetesre vezetett,
hogy ketszer annyi munkaba kerult, mintha "kezzel" csinaltak volna
meg. Es ebben volt ne'mi szerepe a programnak.

Mas kerdes az, hogy egy olyan levelet en sem irtam volna meg.

Koncz Endre