tanforum - Re: [Tf] Keretoraszamok

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Keretoraszamok

  • From: "Fodor Zsolt" <fodor AT gyakg.u-szeged.hu>
  • To: "A TANFORUM tukrozese" <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Tf] Keretoraszamok
  • Date: Sun Jan 30 14:49:07 2000

Tisztelt Kollegak!

> Oszinten sajnalom az ilyen jovo elott allo magyar informatika
> oktatast. Kolon sajnalom Rozgonyi-Borus Ferit, mert o volt aki a
> listara kuldte a problemat es meg szemrehanyast is kapott, es
> tenyleg megsem tud tenni semmit.

Sajnalkozassal nem megyunk semmire.

Lenne nehany kerdesem:

1. Jonak talaljuk-e a kerettanterv oraszamait?

2. Jonak talaljuk-e a kerettanterv informatika oraszamat?

3. Megkerdojelezzuk-e a kerettanterv informatikai reszen dolgozo
bizottsag szakmai kompetenciajat?

4. Megkredojelezzuk-e a kerettanterv informatikai reszen dolgozo
bizottsag tagjainak szellemi kepessegeit?

Tenyleg, KIK VOLTAK A TAGOK?

Ha az utobbi kettore nem a valasz, akkor en csak egy megoldast
latok, ha a bizottsag kollektiven lemond. Indoklasul azt hozhatja
fel, hogy olyan merteku volt a szakma felhaborodasa, hogy ezzel
szakmai hiteluk (nem a szakmai tudasuk, nem tanari kepessegeit,
mert ugye mindenki gyakorlo tanar volt...) kerdojelezodott meg.

Ugyanis a szeles szakma allasfoglalasa:
1. Semmilyen szakmai, pedagogiai ervvel nem lehet indokolni, az
orak 9., 12. evfolyamra bontasat.
2. A heti 1 ora hatekonysaga egy olyan targy eseteben, amelyben
nem az ismetkozles, hanem a tanultak begyakoroltatasa veszi el
az ido nagyreszet, eroteljesen kozelit a nullahoz.

(Persze ez nem a szakma, hanem az en allasfoglalasom...)

> A kozepiskolai oratervi elkepzeles viszont katasztrofalisan rossz
> es minden koncepciot nelkuloz. A valos gyakorlatban ez
> biztosan nem fog mukodni, hiszen az a kozepiskola, amelyik a
> kerettantervi oraszamkoncepcio szerint tanitja az informatikat
> annak nem kell majd sok diakkal veszodnie.

Kicsit ugy erzem, hogy szemely szerint akkor jarnak a legjobban
az informatika szakos tanarok, ha 0 orara csokkenne az oraszam,
kulonbozo helyeken a jelenlegi oradijak tobbszoroseert oktatnak
azt a korosztalyt, akik egyebkent tanitvanyaik lennenek. (Persze
igy nem mindenkit tanitananak, csak azokat, akik meg tudjak
fizetni.)

A jelenlegi oraszamok ket elgondolason alapulhatnak.

_Minden_ altalanos iskolaban rendelkezesre all a megfelelo
eszkozpark a jo szinvonalu oktatashoz, es _minden_ altalanos
iskolaban rendelkezesre allnak a megfeleloen kepzett oktatok.

vagy

_Minden_ diaknak otthon, a szobajaban ott all a szamitogep, rajta
a megfelelo _jogtiszta_ szoftverekkel, hogy amelyek segitsegevel
az iskolaban tanultakat begyakorolhatja.

Amennyire jol tudom, az elso nem igaz, igy nyilvan a masodiknak
kell teljesulnie...

> Javaslom, hogy a kozos bolcsesseg utjan talaljunk ki egy olyan
> modot, hogy hathatos velemennyilvanitas lehetosegevel elve
> hallassuk hangunkat, es ne csak billentyuzet elott hoborgok
> csapata legyunk. Irjatok meg, szerintetek mit tegyunk. Ha csak
> erveket tudtok irni az is jo.

Ebben tanacstalan vagyok. Szerintem a kollegaknak tobb, mint a
fele nem is hallott errol az elkepzelesrol. Masreszt hanyan
szoltunk hozza a kerdeshez? Nem tobb, mint 10 fo(!!!). A helyzetet
emiatt kilatastalannak latom. Szervezkedni a megfelelo
sebesseggel csak az internet adta lehetosegeket felhasznalva
lehet(ne). Egyet tudok elkepzelni, hogy ha mar ennyire elszurtak...
A megyei pedagogiai intezetekben lehetne egy osszejovetelt
tartani, ott allast foglalni, es azt tovabbitani. (Ugyanis ha csak egy
szervezet, pl az ISZE szol, az csak egy hang, lehet, hogy annyit
er, mint az illetekes hazmesterenek velemenye.) Csak gyorsan!!!
Bar oszinten szolva azt sem tudom, hogy Szegeden (pontosabban
Csongrad megyeben) ki a csuda a szaktanacsado. Eddig Feher
Peterrol tudtam, hogy o Baranya megyeben az. Nagy Gyorgy
Borsodban. (Meg az?) S a level szerint Bedo Ferenc Zalaban.

Jobb otletem nincs. Talan csak annyi, hogy MENEKULJON, AKI
TUD!!! Eddig is az alkalmatlanok, a hulyek es a megszallottak
maradtak itt, ezutan legfeljebb csak a megszallottak maradnak,
mert a hulyek sem annyira hulyek... (Ez utobbi megjegyzesert
bocs.)

Tisztelettel: Fodor Zsolt