tanforum - Re: [Tf] nepszabiban olvastam

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] nepszabiban olvastam

  • From: "Risko Agnes" <ragnes AT sziszki.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] nepszabiban olvastam
  • Date: Thu Jan 27 13:04:57 2000

Udvozlet Mindenkinek!

Mult heten Ausztriaban jartam egy kereskedelmi iskolaban, ahol
tanirodas tovabbkepzesen vettem reszt. A tovabbkepzesen kivul az
iskolat is bemutattak nekunk, elmondtak, hogy mukodik.
Termeszetesen szoba kerultek a kotelezo oraszamok is. Az
alap 20 ora, ezt egy szorzoszammal megszorozzak, szakoktol
fuggoen, es igy jon ki a tenyleges kotelezo oraszam, pl.
kozgazdasz tanarnal a szorzoszam 0.9, igy heti 18 ora a
kotelezo, testnevelo tanarnal a szorzoszam 1.1, igy heti 22 ora
a kotelezo. Azt hiszem, ez eleg logikusan is hangzik, hiszen
pl. egy kozgazdasznak az orara valo keszulesen, dolgozatjavitason
kivul allandoan uj dolgokat kell tanulni, kovetni a jogszabaly-
valtozasokat stb.
Jelenleg hetente 20 orat tanitok (kozgazdaszkent), de jovore
mar csak egyedul leszek az iskolaban kozgazdasz tanar, es
igy lesz varhatoan kb. 22-23 oram. A kotelezo 26-ot nem is
tudnam teljesiteni, mert nincs annyi osztaly.

Agnes

...mert kell egy hely, hol nem fáznak a csillagok,
mert kell egy hely, hol emlékünk majd élni fog,
mert kell egy hely, egy vonzás, melyhez tartozunk,
mert kell egy hely, hol néha másról álmodunk...