tanforum - Re: [Tf] nepszabiban olvastam

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] nepszabiban olvastam

  • From: "Fodor Zsolt" <Fodor AT gyakg.u-szeged.hu>
  • To: "A TANFORUM tukrozese" <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Tf] nepszabiban olvastam
  • Date: Wed Jan 26 12:48:21 2000

Tisztelt Kollegak!

> Es tedd hozza a dikakok heti oraszam csokkeneset, az iskolas
> koru nepesseg drasztikus fogyasat, es azt latod, hogy a tanarok
> 20%-at el fogjak kuldeni 5 even belul. Ez talan nem olyan kis
> nuansz, amit figyelmen kivul lehet hagyni.

Nehany szamszaki megjegyzes:

Csak az oraszamnovelesbol az kovetkezik, hogy ha eddig volt
1000 megtartando ora, akkor azt 50 tanarral el lehetett latni, a 26
ora mellett ez 38 tanart igenyel. A kotelezo oraszamot nem
lehetett beloni pontosan soha, igy kevesebb is elegendo...

Szamoljuk bele azt, hogy a kerettantervvel csokken az oraszam,
igy mondjuk 50 helyett 30-32 tanar latja el majd ugyanazt a
feladatot, atlag 27-28 orat tanitva. Mindig azt mondtak, hogy 1 ora
kell a keszulesre, akkor az 54-56. Magyarbol a 28 oraba belefer 7
osztaly. Ha szegeny rendesen akarja csinalni, dolgozatokat irat,
tollbamondast, miegyebet, bele fog rokkanni. Mas: kiszamoltak,
hogy mi lesz a kis oraszamu targyakkal? Mondjuk biologia-kemia-
foldrajz-fizika szakokkal? Ugy remlik, lehet olyan szakpar, amivel
egy kis gimnazium alkalmazni sem kepes kollegat... Hogy a
csudaba fogjak megoldani?

Az is igaz, amit mar irtatok, hogy 25% emeles a fizetesen, 30% a
munkan...

Mennyi oraja is lehet a gyereknek egy heten? Max 30 a
kerettanterv szerint? Lassan elerjuk...

Remelhetoleg az illetekesek lazalmaiban megall a novekedes a 35
oranal a tanari oldalon... Tobbet bajos lenne elhelyezni az
orarendben. Vagy a "zsenik" azt is megoldjak?

Eddig volt a kulturalt velemeny.

Most pedig szabadabban az otlet kiagyalojanak szellemi
kepessegeirol, es arrol mivel kellene a jovoben foglalkoznia.
-------------
#&##&@#& +!+=!"+!!'"+"+ #&#@#{># #&##&@#& +!+=!"+!!'"+"+
#&#@#{># #&##&@#& +!+=!"+!!'"+"+ #&#@#{># #&##&@#&
+!+=!"+!!'"+"+ #&#@#{># #&##&@#& +!+=!"+!!'"+"+ #&#@#{>#
A nyomdafesteket nem turo szavakat mas karakterrel
helyettesitettem.

Tisztelettel: Fodor Zsolt

----
Fodor Zsolt # Szeged # JATE Sagvari Endre Gyakorlo Gimnazium
MhTel: (62)454-000/3371 # Level: 6701 Szeged Pf. 580.