tanforum - Re: [Tf] NAT es keretoraszamok

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] NAT es keretoraszamok

  • From: "Va'las Pe'ter" <Turtle AT toldy.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] NAT es keretoraszamok
  • Date: Wed Jan 26 09:34:17 2000
On 26 Jan 00, at 9:02, Rozgonyi-Borus Ferenc wrote:
> Felhaboritonak tartom, hogy senki sem haborodik fel a
> kerettantervek kidolgozasaval egyutt megjelentetett oraszamokkal. A

Kedves Feri!

Ha ez vigasztal gyaszodban, en nagyon fel vagyok haborodva,
csak nem irtam meg a listara, mert minek hergeljuk egymas
adrenalinjat.
Nagyon szkeptikus vagyok a hatalom erdekegyeztetesi es
donteselokeszitesi mechanizmusainak ertelmessegeben es a
mogottuk rejlo joszandekban. Altalaban a hatalom, es kulonosen a
jelenlegi hatalom eseteben. Bocsanat, hogy ilyen megjegyzest
engedek
meg magamnak a listan, de megis ez a helyzet: ahol a
miniszterelnok
kozli, hogy a kormanynak van akarata, es ez pont eleg a
kormanyzashoz,
tovabba, hogy a parlament ellenzek nelkul is kepes mukodni, ott
mit
varsz a beosztottaktol? A tapasztalat is azt mutatja, hogy
nagyobbreszt szelmalomharc a dolog, mint nem. Aki rombolni
akar, annak
eleg a rombolo szandek meg a hatalom. Te ugy erzed, hogy
kivancsiak
voltak a bizottsagotok velemenyere vagy az ISZE allasfoglalasaira?
dologhoz hozzatartozik, hogy a hozzaallas a masik kormany alatt sem
volt nagyon sokkal jobb, de nem nekik jutott eszukbe, hogy disztargyat
csinaljanak az informatikabol. 80%-ban allami koltsegen, 20%-ban az
iskolai alapitvanyen, rengeteg munkaval most vegeztem el a sztech.
szakot. Az allam eldontheti, hogy ezek utan szuksege van-e a munkamra,
szakertelmemre es egyaltalan, a sokat emlegetett polgarok
muveltsegere. Ha megvalosul ez a 9. es 12. evf. 1 oras javaslat,
vszleg abbahagyom. Nem a szakmai tartalom miatt, hanem mert a heti egy
oras mellektantargy nem pedagogia! Foleg nem 12 evfolyamon, ahol az
orara alig lehet beterelni oket. Matektanarra meg egy par evig szukseg
lesz, amig azt is be nem tiltjak vagy lehetetlenne nem teszik (akkor
felzarkozunk Amerikahoz, csak mi majd nem tudjuk megvenni kulfoldrol a
szakembereket, mint ok), rendszergazdara meg me'g tovabb. Es a 3
diplomammal sok mindenhez kezdhetek az iskolan kivul is. Nem felek az
allastalansagtol, csak sajnalom, hogy szamuzik az iskolabol a modern
muveltseg egyik legfontosabb elemet. (Akarmit hantaznak a mas
tantargyakba valo integraciorol, tudjuk mennyit er.) Az en gyerekeim
fognak erteni a szamitogephez. Masoke is, ha felfogadnak engem
magantanarnak sok penzert. Aztan ujabb 15 ev mulva majd megint
gyorstalpalon, kampanyban kepeznek informatikatanarokat...