tanforum - Re: minosegvbiztositas-meres-eszkozok az oktatasban

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: minosegvbiztositas-meres-eszkozok az oktatasban

  • From: "Dorozsmai Karoly" <kdorozs AT fay-bp.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: minosegvbiztositas-meres-eszkozok az oktatasban
  • Date: Thu Sep 9 05:43:15 1999

Udvozletem!

Va'las Pe'ter irta (8 Sep 99, 22:39) "Re: minosegvbiztositas-
meres-eszkoz" subject-u leveleben:

> Nem teljesen ertem. A kerettantervhez kell igazitani a helyit. Hogy
> lehet a kerettanterv megjelenese elott (amit egyebkent mar ennek az
> evnek az elejere igertek fakultativ bevezetessel) kidolgozni a helyi
> tanterv barmijet?

Sokkal jobban en sem ertem :-) de ugy gondolom, a
minosegbiztositas arrol szol, hogy hogyan lehet egy folyamat
eseteben allandoan nyomon kovetni (adminisztralni), hogy a
folyamat eppen mennyire ter el, vagy nem :-) egy lefektetett
standard-tol. Es onmagaban a minosegbiztositas errol a
standard-rol _semmit_ sem mond. (IMO igy lehetseges, hogy
az ISO 90xx egyaltalan szolhat minosegbiztositasrol anelkul,
hogy meg kellene nevezni, kohaszati alapanyaggyartasrol,
korhazi betegapolasrol vagy oktatasrol is van szo...) Tehat nem
tartom kizartnak a keret- es/vagy helyi tanterv ismerete nelkul
is kidolgozhatonak tetelezni a minosegbiztositas elveit... (De
szep mondat lett:-))))

> Egyebkent elmondtak nektek, hogy mi az a minosegbiztositas? Nekem
> meg mindig csak halvany ideam van rola, de amit eddig olvastam a
> temaban, abbol azt gondolom, hogy ez egy kulon szakma. Sokfele
> rendszer letezik, ezeket at kellene tekinteni, felfogni,
> valasztani kozuluk.

Ez pontosan igy van. De hogy ezt ki fogja megtenni? Amugy --
pusztan erdeklodes szinten :-) -- URL engem is erdekelne...

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly