fizinfo - [Fizinfo] Krausz Ferenc és a magyar fizikusok

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Krausz Ferenc és a magyar fizikusok

  • From: Patkós András <bandisanyi.patkos AT gmail.com>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Krausz Ferenc és a magyar fizikusok
  • Date: Tue, 3 Oct 2023 19:10:15 +0200

Tisztelt Lista!

Nyáry Krisztián drámai táblázatot tett közzé a 18 magyar gyökerű Nobel-
díjasról, amelynek utolsó sorában
szerepel az a szám, amely megadja azokat közülük, akikre
"Hazájuk végig büszke volt rájuk, és nem próbálták meg őket elüldözni
Magyarországról".
Erre Nyáry válasza: 0 (nulla).

Biztosat Krausz Ferencről állíthatok. Közte és a magyar fizikusok (elsősorban
lézerfizikusok) között mindig szoros kollegiális kapcsolat volt és semmiféle
kiszorítást nem kellett elszenvednie. Egyszerűen a jobb kutatási lehetőségek
vonzották külföldre (Bécsbe), mint a rendszerváltás környékén és azóta
jónéhány fiatal kollégánkat.
Magam az 1990-es évtizedben többször találkoztam vele Marx György irodájában,
majd az ELFT tisztségviselőjeként meg az ELTE Bolyai Kollégiumának
igazgatójaként többször kezdeményezhettem meghívását.

A magyar fizikus közösség becsületére érzékeny tagjaként szeretném, ha valaki,
aki közösségi fórumokra (ez esetben a Facebook-ra) bejáratos, Nyáry Krisztiánt
felkérné, hogy Krausz esetében felületes ismereteivel alkotott véleményét
módosítsa.

Köszönettel és üdvözlettel,
Patkós András (egykor K.F. gyakorlatvezetője kvantummechanika tárgyból)