fizinfo - Re: [Fizinfo] szaktanárok országos létszáma

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] szaktanárok országos létszáma

  • From: Kutnyánszky Anikó <kutnyanszky.aniko AT wigner.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] szaktanárok országos létszáma
  • Date: Wed, 3 Aug 2022 13:51:45 +0200

Kedves István!

A Wigner Fizikai Kutatóközpontban dolgozom, de a TDDSZ elnökségi tagjaként kapcsolatban vagyunk a Pedagógusok Szakszervezetével, akik folyamatosan foglalkoznak a kérdéssel. Tőlük kaptam az alábbi információkat és a csatolt dokumentumot.

Az Oktatási Hivatal minden évben felméri az iskolák helyzetét az Országos Kompetenciamérés keretében. Ennek a kérdőívek vannak a betöltetlen állásokra vonatkozó kérdései is. Azonban az erre vonatkozó eredmények utoljára 2019-ben voltak nyilvánosak, 2020-ban nem történt felmérés, a 2021. évi adatokat pedig titkosították/nem adják közre/megtagadták az adatszolgáltatást az Oktatási Hivatal részéről, amelyik tetszik.

PSZ alelnöke, Totyik Tamás írása a Mércén a foglalkoztatottságról, pedagógushiányról.
https://merce.hu/2021/07/31/ha-nem-cselekszik-azonnal-a-kormanynak-vallalnia-kell-a-felelosseget-a-kozoktatas-padlora-kuldeseert/

Az ELKH Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont 2021-ben végzett felmérést a közoktatás helyzetéről.
(A közoktatás indikátorrendszere, 2021)
https://kti.krtk.hu/wp-content/uploads/2022/02/A_kozoktatas_indikatorrendszere_2021.pdf

A csatolt mellékletben található a PSZ 2019-ben végzett számítása az akkori adatbázisból, amely alapján a tantárgyakra vonatkozó pedagógus hiány is valamennyire megismerhető. Túlfoglalkoztatásról pedig aligha beszélhetünk.

Üdvözlettel,
Kutnyánszky Anikó

Wigner Fizikai Kutatóközpont
Könyvtár
1121 Budapest, Konkoly-Thege M. út 29-33.
1525 Bp. Pf.49
Tel.: +36 1 392 2222/1173
Mobil: +36 70 3819436
www.kfki.hu/konyvtar