fizinfo - [Fizinfo] NAT

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] NAT

  • From: Moróné Tapody Éva <tapodyeva AT gmail.com>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] NAT
  • Date: Mon, 2 Mar 2020 20:09:53 +0100

*Személyes nyilatkozatom a NAT-kerettanterv ügyében:*

Szeretném a kedves Kollégákkal tudatni, hogy a NAT előkészítésében nem
vettem részt. A már elkészült kerettanterv felülvizsgálatával bízott meg az
Oktatási Hivatal, jobbító szándékkal fogadtam el a megbízást. A
NAT-tervezetet kérésünkre sem kaptuk meg, így azt nyilvánosságra hozatala
előtt nem is láthattam. A felülvizsgálat során gyakorlatilag csak kihúzni
lehetett anyagokat, szórend-cserére és egyéb apró módosításra volt
lehetőségünk. Fontos megjegyeznem, hogy a fizikacsoportunk vezetőjének
elküldött javaslataink legnagyobb részét rendszeresen nem vette figyelembe,
és gyakran még csak válaszra sem méltatott. Az ő neve nincs a listán (ez is
érdekes, valamint az is, hogy a természettudományos tantárgyakat összefogó
személynek sincs itt a neve). Úgy tűnik, minket dobtak oda prédának a
felbőszült tömeg elé. Nem tudom, a névsort ki adta le kinek, de akár
rágalmazásnak is felfoghatnám.

Minden erőmmel azon dolgozom, hogy amit lehet, megtegyek a
természettudományok megmentése érdekében. Most talán a legfontosabb azt
elérni, hogy kivétel nélkül minden iskolában létszámtól függetlenül
kötelező legyen indítani 11-12. osztályban fizika (és kémia, biológia)
fakultációt órarend szerint, a tanár minimum óraszámába beépítve, akár
egyetlen gyereknek. (Az egyik iskolából másikba átjárás is életszerűtlen,
elfogadhatatlan.)

Sajnálom, hogy ilyen etikátlan módon támadnak, de nem pocsékolom az
energiámat a védekezésre, tiszta a lelkiismeretem.

Moróné Tapody Éva