fizinfo - Re: [Fizinfo] CEU ismet

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] CEU ismet

  • From: Vásárhelyi Gábor <vasarhelyi AT angel.elte.hu>
  • Cc: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] CEU ismet
  • Date: Thu, 01 Nov 2018 07:09:26 +0100

Tisztelt Kutatótársak!

Még nem írtam talán soha a listára, de szeretném most én is kifejezni
mélységes felháborodásomat a CEU elleni háború ügyében, még specifikusabban a
pusztító-romboló stílusú, szándékosan félrevezető, ellenségeskedést gerjesztő
Origo cikkel kapcsolatban. A politikát a legjobb dolog félretenni egy szakmai
listán, de amikor a szakma ellen háborút indít a politika, muszáj megvédenünk
a becsületünket!

Bármilyen közös, a tudomány helyzetét Magyarországon védő és támogató
megszólalást, összefogást támogatok az ügyben, számíthat az együttműködésemre!

Az objektív értékelés érdekében két statisztika. Itt az ERC ország szintű
elnyert pályázati statisztikája, amiben a CEU-nak kiemelkedő szerepe van
(köszönjük!):

https://erc.europa.eu/projects-figures/statistics

Ez pedig egy Google Scholar idézettségi statisztika (mint az egyik kézenfekvő
teljesítmény-mutató), a magyar "Egyetem" szóra keresve, amiben a CEU
kontribúciója nagyságrendileg megegyezik az utolsó 10 helyezett együttes
kontribúciójával (köszönjük!):

http://www.webometrics.info/en/transparent

Eötvös Loránd University Budapest / Eötvös Loránd Tudományegyetem ELTE
Hungary 271110
University of Debrecen / Debreceni Egyetem DE Hungary 110282
University of Szeged / Szegedi Tudományegyetem SZTE Hungary 97379
Budapest University of Technology and Economics / Budapesti Műszaki és
Gazdaságtudományi Egyetem BME Hungary 70544
University of Pécs / Pécsi Tudományegyetem PTE Hungary 91975
Central European University Budapest / Közép-európai Egyetem United States
of America 65222
University of Pannonia (University of Veszprem) / Pannon Egyetem
Hungary 48043
Óbuda University (Budapest Polytechnic) / Óbudai Egyetem Hungary
44355
Pázmány Péter Catholic University Budapest / Pázmány Péter Katolikus Egyetem
PPKE Hungary 22989
Szent István University / Szent István Egyetem SZIE Hungary 17022
Corvinus University of Budapest / Budapesti Corvinus Egyetem BCE
Hungary 12933
University of Miskolc / Miskolci Egyetem ME Hungary 11994
Széchenyi István University Győr / Széchenyi István Egyetem SZE
Hungary 7205
University of Kaposvár / Kaposvári Egyetem KE Hungary 5349

University of West Hungary / Nyugat-magyarországi Egyetem NYME Hungary
5260
National University of Public Service / Nemzeti Közszolgálati Egyetem
Hungary 3226
University of Physical Education / Testnevelési Egyetem Hungary
2167
Eszterházy Károly University Eger / Eszterházy Károly Egyetem Hungary
1588
Károli Gáspár University of the Reformed Church Budapest / Károli Gáspár
Református Egyetem KGRE Hungary 1174

Üdvözlettel,
Vásárhelyi Gábor, PhD
MTA-ELTE Statisztikus és Biológiai Fizika Kutatócsoport

2018 Október 31, Szerda 17:25 CET dátummal, Hajdu Csaba