fizinfo - Re: [Fizinfo] Stat Fiz Szeminarium

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Stat Fiz Szeminarium

  • From: Csanád Máté <csanad AT elte.hu>
  • To: Geszti Tamás <geszti AT elte.hu>
  • Cc: StatFizSzeminar <statfiz AT glu.elte.hu>, fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Stat Fiz Szeminarium
  • Date: Thu, 31 May 2018 15:11:46 +0200

Kedves Tamás,

A név valóban történeti csemege, "az irodalomban" mindenféle verzió szerepel, még az életrajz-jellegű kommentárokban is.

Például Hertel és Schulz
http://www.springer.com/gp/book/9783642543128
könyvének 72. oldalán (lábjegyzetben) ez szerepel:
"The experiment is usually referred to as "Hanbury BROWN-TWISS Experiment", but one should know that 'Hanbury' is a first name, and the second author's name is 'Twiss'"
ld. a mellékelt oldalt.

Ugyanakkor Milonni és Eberly
http://eu.wiley.com/WileyCDA/WileyTitle/productCd-0470409703.html
könyvének 628 oldalán (szintén lábjegyzetben) ez áll:
"Brown's given name Robert is sufficiently common that he deliberately emphasized his middle name Hanbury by spelling it out in signing his articles. ..."
ld. a másik mellékletet.

További információ, hogy Brown mindenféle nemű rokonait szintén Hanburynek
hívták,
nagyapja: Robert Hanbury Brown,
apja: Basil Hanbury Brown,
lánya: Marion Hanbury Brown volt, ahogy az önéletrajzi könyvének ("Boffin - A Personal Story ...") szójegyzékében is szerepel. Ez alapján tényleg elképzelhető, hogy eleinte keresztnév volt, majd középső név lett, végül keresztévvé "avanzsált".

Üdvözlettel,
Csanád Máté