fizinfo - Re: [Fizinfo] Érdemes pályázni!

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Érdemes pályázni!

  • From: Woynarovich Ferenc <fw AT szfki.hu>
  • To: Gabor Takacs <takacsg AT eik.bme.hu>
  • Cc: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Érdemes pályázni!
  • Date: Fri, 30 Jun 2017 12:18:22 +0200

Kedves Gábor!

Azt hiszem félreértettél: én ugyanis ironizáltam.

De ha már itt tartunk, érdemes végiggondolni: a tanszabadság nem egy
önmagában álló érték, hanem csak megfelelő szakmai kompetenciával -- és
mint minden szabadság -- az ehhez tartozó felelősséggel együtt
tekinthető teljesnek. Érvényesíthető ez? Megvannak az ehhez szükséges
intézmények és protokollok? Egyáltalán, van erre bármi szándék és erő az
egyetemi világban? (Mert ugye mindennek az egyetemi autonómia keretein
belül kell történnie.)

Mi itt háborgunk, mert úgy látjuk, a HKO nem illeszthető be az "evidence
based" nyugati tudományosság keretei közé, mégis nyomul. De mit lehet
elvárni akkor, ha a tudományokat hivatásszerűen tanulmányozók, akik a
mérnököknek és a tanároknak a tudományfilozófiát tanítják, nem látnak
kivetnivalót a HKO hadrendbe állításában?

Nem akarok senkit elkeseríteni, de az asztrológia is jó úton van, hogy
megjelenjen az egyetemi curriculumokban, (van ahol már meg is jelent
(USA, Anglia)). Először persze csak mint a kultúrtörténet egy speciális
területe, de a hallgatók megtanulják a világképét, logikáját,
szimbolikáját, gyakorlatát, stb. és a végén PhD-vel fognak horoszkópot
készíteni.

Üdv, Woynarovich Ferenc

> Ez a probléma az akupunktúrával:
>
> "Large multicenter clinical trails conducted in Germany {Linde et al.,
> 2005; Melchart et, 2005; Haake et al, 2007, Witt et al, 2005), and in
> the United States {Cherkin et al, 2009) consistently revealed that verum
> (or true) acupuncture and sham acupuncture treatments are no different
> in decreasing pain levels across multiple chronic pain disorders:
> migraine, tension headache, low back pain, and osteoarthritis of the knee."
>
> Forrás:

> [...]

Gabor Takacs, professor
Department of Theoretical Physics
Institute of Physics, Budapest Univ. Technology and Economics
H-1111 Budapest, Hungary, Budafoki ut 8.
Tel: 36-1-463-4110 / Fax: 36-1-463-3567
http://www.phy.bme.hu/~takacs