fizinfo - Re: [Fizinfo] Érdemes pályázni!

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Érdemes pályázni!

  • From: Woynarovich Ferenc <fw AT szfki.hu>
  • To: GesztiTamas <geszti AT elte.hu>
  • Cc: Diosi Lajos <diosi.lajos AT wigner.mta.hu>, Fizinfo <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Fizinfo] Érdemes pályázni!
  • Date: Thu, 29 Jun 2017 23:28:22 +0200

> Mintha ez a sztori rímelne arra, hogy a SOTÉn indul a hagyományos kínai
> orvoslás szakirány.

Nem értem ezzel mi a baj. Nem ezt hívják tanszabadságnak?

Egyébként is a hagyományos kínai orvoslás egy legitim gyógyító eljárás.
Pl. Kutrovátz Gábor, Láng Benedek és Zemplén Gábor A Tudomány Határai
c. könyv (Tipotex, 2009) "Kínai tűk nyugati testekben" esettanulmányában
határozottan kiállnak HKO mellett. Erről később így írnak A Természet
Világában egy vita során (Egy tudományos tudománykép védelmében, A
természet Világa Melléklete, 2013 március, XXXIII-XXXV):
"Mi az áltudományok kérdésében a lokális megválaszolhatóságot tartjuk
fontosnak. Lokálisan vitatható meg, hogy egy terület tudomány-e vagy
áltudomány, és szakértők csoportja döntést is hozhat a kérdésben. Így
szakmai érvek alapján az esettanulmányok egy részében markáns döntést
hozunk: illegitimnek minősítve olyan szerzők munkáit, mint Däniken vagy
Illig, vagy legitimnek minősítve olyanokat, mint a HKO, a Hagyományos
Kínai Orvoslás, amit sokan még a könyv írásakor is áltudománynak
tekintettek."
A szerzők az ELTE TTK Tudománytörténet és Tudományfilozófia Tanszék ill.
a BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék dolgozói, és ők tanítják a
hallgatóknak, milyen is a tudomány. Ők biztos tudják, nem?

Bosszankodni? Nevetni? Legyinteni? Én tanácstalan vagyok.

Woynarovich Ferenc