fizinfo - Re: [Fizinfo] Mukodo hidegfuzio?

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Mukodo hidegfuzio?

  • From: geszti AT complex.elte.hu
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Mukodo hidegfuzio?
  • Date: Sat, 11 Oct 2014 18:58:52 +0200

De sok mindenre el lehetne mondani, akár a szűkebb környezetünkben is, hogy
"Ha ez igaz, akkor ez az elmult 50 év legnagyobb fizikai felfedezése!"

Idézet (Istvan Mayer
<mayer.istvan AT ttk.mta.hu>):

| Az ELFT adoszama (ide kerjuk az SZJA 1 szazalekat!): 19815644-2-41 |
Amikor a 80-as evek vegen vagy a 90-es evek elejen ez az egesz hidegfuzios
otlet "berobbant", akkor egy konferencia ebedszuneteben Hendrik Monkhorst
(University of Florida) a tablan bemutatott egy egyszeru szamolast, amibol
kiderult, hogy 20 vagy 30 nagysagrend hianyzik ahhoz, hogy ennek a
valoszinusege merheto legyen. Nem tudnam reprodukalni a levezetest, de
akkor tokeletesen meggyozott.

M.I.

| Az ELFT adoszama (ide kerjuk az SZJA 1 szazalekat!): 19815644-2-41 |
Kedves Attila,

én azért egy kicsit kételkedem - valahogy fenntartásaim vannak az
unortodox módon publikált eredményeket illetően. És mintha nem csak nekem
lennének, de mások is kétségbe vonják a neves kutatócsoport
függetlenségét:

http://www.forbes.com/sites/markgibbs/2013/05/24/the-e-cat-testing-team-real-or-ringers/

sőt ez a kétség nem is mostanában, hanem másfél évvel ezelőtt merült fel.

És még egy gyanús momentum: ha megnézed a Lugano Report pdf-fájlában a
tulajdonságoknál, hogy ki a report szerzője, ott egy bizonyos Henry
Higgins áll. Aki - ha jól emlékszem a My Fair Lady történetére - nem
mérnök vagy fizikus volt, hanem nyelvész... :)

Üdvözlettel,

Nagy Dénes

On Fri, 10 Oct 2014, Attila Csoto wrote:

| E L F T H I R A D O
|
| Az Eotvos Lorand Fizikai Tarsulat informacios es vita-lapja

| Az ELFT adoszama (ide kerjuk az SZJA 1 szazalekat!): 19815644-2-41

| A megjelent cikkek tartalmaert teljes egeszeben bekuldojuk felelos.

Egy olasz mernok, A. Rossi, evek ota dolgozik egy altala E-Cat-nek
nevezett eszkozon, ami allitasa szerint (nuklearis ertelemben)
alacsony homersekleten lejatszodo magreakciokbol termel energiat.
Az eszkoz legujabb peldanyanak mukodeset a kozelmultban megvizsgalta
egy eleg neves kutatokbol allo csoport. Nagy mennyisegu energia
termeleset
igazoltak (joval tobbet annal, mint amit kemiai energiafelszabadulasbol
nyerni lehetne), es ami szerintem sokkal fontosabb, a minta
izotoposszetetele dramai modon megvaltozott. Ha ez az izotopos meres
valodi (es valoban ugyanazt a mintat mertek meg a kiserlet elejen es
vegen),
akkor szerintem ez az elmult 50 ev legnagyobb fizikai felfedezese (es
mellekesen olyan valtozasokat fog okozni az energiaiparban, amilyet a
tortenelem soran meg soha nem lattunk). Sajnos a felfedezot jobban
erdekli egy kereskedelmi celu termek kifejlesztese, mint a fizikai
jelenseg, igy a mukodesi mechanizmus egyelore nem ismert. Az uzemanyag
nikkel, litium es hidrogen.

A meres leirasa:

http://www.sifferkoll.se/sifferkoll/wp-content/uploads/2014/10/LuganoReportSubmit.pdf

Csótó Attila

| A FIZINFO a fizikus informacios rendszer resze
|

| Cikk, hozzaszolas a

fizinfo AT lists.kfki.hu

| cimre kuldheto. Ilyenkor a subject-sorba a cikk cimet kell irni.
|
| A cikk szovege a level torzse. Ez sima szoveg legyen!
|

| Informacio: https://mailman.kfki.hu/sympa/info/fizinfo
|

| A beerkezo levelek feldolgozasat program vegzi. Az emberi valaszt
|
| igenylo kerest, kerdest az alabbi cimre lehet megirni:

listsadm AT mail.kfki.hu

listsadm AT mail.kfki.hu

Prof. Istvan Mayer
Research Centre for Natural Sciences
(formerly called: Chemical Research Center)
Hungarian Academy of Sciences
H-1519 Budapest, P.O.Box 286, Hungary

Phone: (+361) 382-6981 (NEW!)

e-mails: