fizinfo - [Fizinfo] Mukodo hidegfuzio?

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Mukodo hidegfuzio?

  • From: Attila Csoto <csoto AT matrix.elte.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Mukodo hidegfuzio?
  • Date: Fri, 10 Oct 2014 13:45:28 +0200 (MET DST)

Egy olasz mernok, A. Rossi, evek ota dolgozik egy altala E-Cat-nek
nevezett eszkozon, ami allitasa szerint (nuklearis ertelemben)
alacsony homersekleten lejatszodo magreakciokbol termel energiat.
Az eszkoz legujabb peldanyanak mukodeset a kozelmultban megvizsgalta
egy eleg neves kutatokbol allo csoport. Nagy mennyisegu energia termeleset
igazoltak (joval tobbet annal, mint amit kemiai energiafelszabadulasbol
nyerni lehetne), es ami szerintem sokkal fontosabb, a minta
izotoposszetetele dramai modon megvaltozott. Ha ez az izotopos meres
valodi (es valoban ugyanazt a mintat mertek meg a kiserlet elejen es vegen),
akkor szerintem ez az elmult 50 ev legnagyobb fizikai felfedezese (es
mellekesen olyan valtozasokat fog okozni az energiaiparban, amilyet a
tortenelem soran meg soha nem lattunk). Sajnos a felfedezot jobban
erdekli egy kereskedelmi celu termek kifejlesztese, mint a fizikai
jelenseg, igy a mukodesi mechanizmus egyelore nem ismert. Az uzemanyag
nikkel, litium es hidrogen.

A meres leirasa:

http://www.sifferkoll.se/sifferkoll/wp-content/uploads/2014/10/LuganoReportSubmit.pdf

Csótó Attila