fizinfo - [Fizinfo] RRe: Nyelvtan

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] RRe: Nyelvtan

  • From: "Istvan Horvath" <Horvath.Istvan AT zmne.hu>
  • To: <Fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] RRe: Nyelvtan
  • Date: Tue, 05 Apr 2011 14:45:45 +0200

On Tue, 5 Apr 2011, Geza I. Mark wrote:
> ha már a grafén ragozásánál tartunk, és a grafén végülis szénből van,
hadd
> kérdezzem meg: annak mi a magyarázata, hogy a szén tárgyesete
"szenet", a kén
> tárgyesete meg "ként"?

Kedves Geza,

Szerintem azert, mert a szenet nem jelent semmi mast.
A kenet alaknak viszont van, ill. mar volt (egeszen mas) jelentese.

Lenyegeben ezt irta Zoltan valaszul a csekkolasra.
Nekem is az a tippem, hogy a "nyelv" keruli az osszetevesztheto
formakat. Csekkelesrol legtobbunknek a postai sarga csekk
jutna eszunkbe.

Udvozlettel,
Horvath Pista
ui: en elvezettel olvastam a nyelvtanrol szolo irasokat,
es orommel lattam, hogy nem csak fizikusok olvassak (es irjak) a
Fizinfot.

Ezt az e-mailt virus- es SPAM-szuresnek vetettuk ala a filter:mail
MessageLabs rendszerrel. Tovabbi informacio: http://www.filtermax.hu

This email has been scanned for viruses and SPAM by the filter:mail
MessageLabs System. More information: http://www.filtermax.hu