fizinfo - [Fizinfo] Fwd: Michio Kaku

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Fwd: Michio Kaku

  • From: György Szondy <gyorgy.szondy AT gmail.com>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Fwd: Michio Kaku
  • Date: Thu, 31 Mar 2011 10:56:51 +0200

---------- Forwarded message ----------
Ha visszalapoz a fizinfo-n, Kaku egyik ismeretterjesztő könyve kapcsán írtam
először.

Ami visszajelzéseket kaptam a könyv kapcsán és érdekes:
Szakmai:
"Helyenként borzalmas angolságú volt, ráadásul a könyv számos, elsősorban
csillagászati, de gyakran fizikai tárgykörben elkövetett ordító tévedése"...

Életrajzi adatok:
Michio Kaku, (San José, 1947. január 24. - ) amerikai fizikus, a New York-i
City College elméleti fizika professzora, a húr-térelmélet egyik
megalkotója.
Az 1960-as évek elején a Palo Alto -i Cubberley középiskolába járt. A
Új-Mexikói Albuquerque -ban rendezett országos tudományi versenyen figyelt
fel rá Teller Ede, akinek segítségével elnyerte a Hertz ösztöndíjat. A
Harvard Egyetemen summa cum laude osztályelsőként diplomázott, majd a
kaliforniai Berkeley Sugárzási Laboratóriumban dolgozott. 1972-ben
doktorált, egy évvel később pedig ösztöndíjat kapott a Princetoni Egyetemre.

Napjainkban a New York-i City College elméleti fizika professzora, ahol
immár több mint 30 éve tart előadásokat.
Vendégprofesszora volt a Princeton-i Institute for Advanced Study-nak és a
New York-i Egyetemnek is.

Több húr- és kvantum-térelméleti egyetemi tankönyv szerzője.
Szuperhúrelmélet, szupergravitáció, szuperszimmetria és hadronfizika
témakörében megjelent cikkeinek száma eléri a 170-et.
Számos tudományos ismeretterjesztő könyvet is írt, többek között: Hipertér,
Einstein kozmosza, Párhuzamos világok, A lehetetlen fizikája. A Hipertér
bestseller lett, és mind a The New York Times, mind a The Washington Post az
év legjobb tudományos könyvének választotta. A Párhuzamos világok a Samuel
Johnson díj döntőse lett.
Wikipédia

Üdvözlettel:
Szondy György