fizinfo - Re: [Fizinfo] kamera es halndzsa

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] kamera es halndzsa

  • From: Pál Hidas <hidas AT rmki.kfki.hu>
  • To: ELFT Hirado <Fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Fizinfo] kamera es halndzsa
  • Date: Thu, 27 May 2010 21:52:50 +0200 (CEST)

Az a helyzet, mindkettőtöknek sok igaza van, szerintem nem kell elnézést
kérni (egy későbbi levélben).

A ősprobléma - nem kettőtök levelezésére utalva - mindig a monomániás
gondolkodásban van, amikor az emberek - már aki - fújják a maguk "igazságát" anélkül, hogy odafigyelnéenek arra, és megértenék, amit a másik mondott. Jobb híján (uramisten, hány j, mert kettővel mondjuk, a
magyar hejesírás pedig ugye fonetikus) arra reagálva, mijen
hejesírással írta a gondolatait az, aki írta. A magyar irodalmi nyelv
egyébként nem a budapesti akcentuson (ami a palóc nyelvjárás területe),
hanem az északkeleti nyelvjáráson alapul, a széphalmi vezér nyomán.

Általánosan mondom. Nagyot téved szerintem az, aki szerint a tudományt
el lehet választani a tudománypolitikától, amit pedig a politikától.
A pártpolitikát és a személyekhez való kötődést valamelyest vissza
kell szorítani, de nem lehet mellőzni teljesen az értékrendeket. Én
például mindig akkor fáztam rá a legjobban egy vitában, amikor saját
belső értékrendem mellett, egy másik értékrendet is értékelni
merészeltem. Ekkora árulás, ugye megbocsáthatatlan. Ráadásul hülyeség
is, mert ugye ki védi meg ilyenkor az embert. ;-) És ne tessék
álszentnek lenni. Minden értékrendre érvényes ez, személyes
kivételekkel, szerencsére.

Megint sikerült jó sok nemfizikát ideírnom. De hát a tudomány halála,
amikor a szakágak a saját gettójukba zárkóznak. A tudomány halála pedig
a fizika halála is. Tudom, hogy sokan nem értik. Aki csak azt akarja
olvasni, hogy ezek az egelik már megint mit nem írtak, azok nem tudom mit tegyenek. Mert az egelik mondani fogják, aminek társadalmi
okai vannak. Vagy legyen egy "fizika-szenvedestortenet" lista is, kifejezetten mazochisták számára, ahol az okokat csak igen szűk határok
között szabad keresni. Ahol a megoldás eleve megelőzi a problémát.

A politikai szekértáborokhoz hasonlóan. ;-)

Hidas Pál