fizinfo - [Fizinfo] kamera es halndzsa

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] kamera es halndzsa

  • From: "Nemeth Csaba" <ncs AT almos.vein.hu>
  • To: <Fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] kamera es halndzsa
  • Date: Wed, 26 May 2010 10:28:20 +0200

Kedves Tamas!

"Ha Ont mindennap leszolitjak kameraval, akkor biztosan eleg hires es
ismert ember - bar en meg egyszer sem lattam."

Ha nem latott, az nem azert van mert nem nezi eleg sokat a bulvar-mediat.
Tenyleg nem vagyok "hires es ismert" ember.

A helyzetet ugy is megfogalmazhatjuk, hogy egy egyszeru kerdest tettek fel,
melyre egyszeru valasz van.
(Legalabbis ezt varjuk el, egy kozepiskolat vegzett embertol.)
Ennyiben mindennapos a helyzet.
Ha a On a kamera jelenletenek tulajdonitja a valaszok minoseget, akkor
szerintem eltulozza ennek jelentoseget.
De lehet, hogy en tevedek. (Akkor mar ertem, hogy miert hallani annyi
suletlenseget a TV-ben, a kamera az oka...)
Egy vizsga sem "mindennapi helyzet".
Miert is varjuk el, hogy ott helyes valaszt kapunk a kerdeseinkre?

Kedves Jozsef!

Szarkasztikus megjegyzesem nem a "dadogos riporternek" szol.
Hanem annak a jelensegnek, hogy az iskolainkbol kijovo emberek nem tanulnak
meg gondolkodni.
Gyakran ertelmetlen panelekbol dobalnak ossze valaszokat, kerdesekre, amikre
nem tudjak a valaszt.
A "nem tudom" az korrekt, egyenes beszed, (vizsgan is) es orvosolhato.
De az, hogy at nem gondolt, ertelmetlen halandzsaval valtja ki valaki az
ertelmes valszat, az egy hibas attitud. "Kompetenciat kommunikalunk." Meg
minosegbiztositunk, ISOsitjuk az oktatast, es az iparositott
termelesmenedzsment soran elvesz a gondolkodas, marad a halandzsa.
Es itt nem csak a termeszettudomanyos oktatasrol van szo.
Ahogy az erettsegi kapcsan tobben ramutattak a Forumon is: szovegertesi
problemakrol.

Egy kollegam fogalmazta a felsooktatasrol: "regebben volt a minoseg, ma van a
minosegbiztositas."

Udvozlettel,
Nemeth Csaba