fizinfo - Re: [Fizinfo] Toll a Holdon

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Toll a Holdon

  • From: Härtlein Károly <hartlein AT eik.bme.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Toll a Holdon
  • Date: Thu, 20 May 2010 18:11:07 +0200

Mottó:
"A háború elo"tti érettségi sok tekintetben többet ért, mint egy mai egyetemi oklevél."
Beck Mihály:

Kedves Szepesi Tamás!

Az általam közszemlére küldött filmro"l írt gondolatain hosszasan töprengtem, és nem értek egyet a véleményével!

"A butasági felmérésben az "u"rhajós" szó volt ennek a beindítója, és
egyáltalán nem kérheto" számon az utcán lencsevégre kapott delikvensen,
hogy miért nem figyelmezett a kérdés minden egyes szavára. Ha nem az
emberek logikai érzékét, hanem valóban a tudását akarjuk felmérni,
akkor
azt csak megfelelo" gondossággal megalkotott kérdésekkel tehetjük meg."

Szerintem ezek a rosszul válaszolók nem valók az egyetemre, de fo"iskolára sem, so"t még a középszintu" érettségire sem méltóak.

*Nem szabad o"ket mentegetni. Mert a kérdés meg nem értése is hiba!*

Általános iskola alsó tagozatán van egy tantárgy a szövegértés. Ott ezek a hallgatók elvéreznének....

Saját tapasztalataim egybevágnak a film által bemutatottakkal.

Pl:
- Hova tegyem akkor azt, aki másfél év egyetemi tanulmányok után (3 félév fizika) zh dolgozatban "*fonalas színképro"l*" ír?
- A maximális pontszámmal bejutó hallgató fél, retteg az elo"adóba behozott lézer (HeNe) nyalábjától és lehajol, mondván kiégeti a ruháját!

A film készíto"je is mondja, hogy ez egy szubjektíven összevágott film a címe is ez:* "Bunkók elo"re"* O" ezeket kívánja bemutatni!

Gondolkodjunk el, ha a Holdra szállás elo"tt tettük volna fel a kérdést az akkori egyetemi hallgatóknak. O"k akkor tudták volna a helyes választ?
Szerintem nem akadt volna hibázó, még akkor sem, ha mindenkit végigkérdeztek volna!
Itt pedig találomra kérdeztek meg összesen 75 diákot, és már ennyibo"l lehetett csinálni egy ilyen bicskanyitogató filmet.

A film azt feszegeti, hogy az oktatási rendszer átalakítása nyomán milyen a jelenlegi helyzet. Nem fényes állítja a film, ezzel szerintem egyet is lehet érteni.
Sugallja azt is, hogy nem volt ez mindig így, ez is így van!

Szerintem:
Nem a kifogásokat és a felmento" körülményeket kell keresni a hallgatók számára, hanem*:

Elgondolkodni azon, hogy hova vezet ennyi tudatlant rászabadítani a felso"oktatásra!?*

De amiben biztosan egyet fogunk érteni, hogy az alábbi filmecske megnézése mindannyiunknak tetszeni fog.

http://www.youtube.com/watch?v=5C5_dOEyAfk

Härtlein Károly